El Consorci de Turisme del Vallès Occidental està treballant estretament amb 14 agents del sector turístic de la comarca per tal que aquest puguin aconseguir el segell de qualitat SICTED. Les empreses i serveis turístics participants al projecte, que des de fa mesos es preparen amb formació, assessorament i bones pràctiques, estan encarant la fase final. Seran avaluades durant el mes d’octubre i la Taula de Qualitat de la destinació presentarà una proposta d’empreses a distingir.
L’objectiu del SICTED (Sistema Integral Calidad Turística en Destinos) és aconseguir un nivell de qualitat homogènia dins de les destinacions turístiques, entre els diferents agents, públics i privats, que intervenen en la formació de l’experiència turística, generant valor per al turista i la pròpia destinació així com la fidelització dels clients.
Les empreses i serveis turístics participants en aquest projecte al Vallès Occidental han assistit a sessions de formació específiques per conèixer en detall com treballar amb les eines bàsiques d’aquest distintiu de qualitat, el manual de bones pràctiques i el pla de millora. També en aquest marc, ahir van poder participar en un taller sobre l’“Excel·lència en la gestió de les relacions i el contacte amb les persones”, Una acció formativa amb l’objectiu de que els assistents coneguin quins són els principals elements per implementar a una empresa un programa de calidesa i qualitat per tal de satisfer les necessitats i acomplir les expectatives del client.
Paral·lelament els agents turístics han rebut assistència tècnica individualitzada per ajudar-los a assolir els requisits obligatoris del manual de bones pràctiques i elaborar el pla de millora de la seva empresa. Entre els mesos de juliol i setembre s’han realitzat 2 visites a cadascuna de les empreses i/o serveis turístics adherits al programa per aclarir dubtes i facilitar les tasques administratives que implica el segell de qualitat.
Durant el mes d’octubre està previst que les empreses i serveis participants s’avaluïn i es convoqui la Taula de Qualitat de la destinació, un òrgan col·legiat format per representants tant del sector públic com privat que té com a funcions principals proposar la concessió, renovació o revocació del distintiu a les empreses participants, així com l’estudi de les propostes de millora de la destinació i de les enquestes realitzades a la destinació.
14 agents turístics tenen a tocar el distintiu de qualitat
Durant el mes d'octubre està previst que les empreses i serveis participants s'avaluïn
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de setembre de 2013 a les 08:14
Et pot interessar
-
Societat Terrassa, les Franqueses i Ripollet, les ciutats metropolitanes amb major descens de criminalitat
-
Societat El Museu de Terrassa presenta el nou catàleg i amplia l'oferta educativa
-
Societat L'Ajuntament aprova les obres per acabar amb les humitats del local sota la plaça de Federico García Lorca
-
Societat L'Ajuntament millorarà l'accessibilitat de cinc encreuaments de Terrassa
-
Societat On refrescar-se a Terrassa? El parc urbà que travessa la ciutat com un riu verd
-
Societat L'Ajuntament netejarà i desbrossarà un tram urbà del torrent Mitger aquesta la tardor