1,8 milions per garantir la seguretat viària a la carretera de Matadepera

La Diputació ja ha enllestit les dues rotondes de la BV-1221 que faciliten l'accés al Parc Audiovisual i al centre de Matadepera

Publicat el 09 de febrer de 2010 a les 20:36
Les obres d'execució de les dues rotondes de la BV-1221 ja estan pràcticament acabades. La Diputació ha invertir més d'1,8 milions d'euros en aquesta actuació que pretén millorar la seguretat viària i descongestionar el trànsit en aquesta via.

Segons la diputada de l'Àrea d'infraestructures, Urbanisme i Habitatge, Anna Hernàndez, aquesta era una zona amb una alta accidentabilitat i densitat de trànsit on “era clar que s'havia d'actuar, donat que hi havia aquestes dues interseccions conflictives”. I és que la recta de la BV-1221 que passava pel desviament cap al Parc Audiovisual de Catalunya i cap al centre de Matadepera (la BV-1275 i la BV-1274) feia que molts vehicles arribessin a una velocitat inadequada.

L'actuació ha inclòs l'enjardinament dels espais adjacents a la rotonda, l'instal·lació de l'enllumenat i de la nova senyalització, en el cas de la intersecció amb la BV-1274 (accés al Parc Audiovisual), amb un cost de 524.061 euros.

L'altra rotonda, situada a la intersecció entre la BV-1221 i la BV-1275 (accés a Matadepera Centre), ha permès que se separi el trànsit de la zona habitada al costat de la carretera. D'aquesta manera, s'han fet dos vials laterals per a incorporar-se a la via i a través dels quals també poden anar els vianants i les bicicletes. La rotonda es rodeja d'una xarxa de camins i senders pavimentats per als vianants i s'han modificat les parades de bus, ampliant-ne l'espai. També s'enjardinarà tot l'entorn de la rotonda, part de l'actuació que encara està per acabar. Aquesta obra ha tingut un cost d'1.319.213 euros.

“Intentem fer actuacions que s'integrin en el territori, actuacions integrals que donin servei tant a vehicles motoritzats, com als vianants i a les bicicletes. Per a la Diputació, les infraestructures tenen una funció social i no han de ser una agressió al territori, sinó una àrea de cohesió social”, segons ha explicat Hernández.

Amb la construcció d'aquestes dues rotondes també s'ha eliminat la recta de la BV-1221, ja que entre rotonda i rotonda, la carretera s'ha refet amb petites corbes per evitar l'augment de la velocitat dels vehicles en el tram.