300 alumnes terrassencs participen al programa 'Escola i Empresa'

Estudiants dels institus Santa Eulàlia, Nicolau Copèrnic i Terrassa assisteixen a les xerrades de la Fundació FemCAT

Publicat el 04 de juliol de 2013 a les 18:09
Des de fa tres anys, el programa 'Escola i Empresa' de la Fundació Privada d’Empresaris de Catalunya – FemCAT, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, apropa l’empresa als centres educatius de Catalunya. En total, uns 21.500 alumnes de 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius han participat en el programa, que consisteix en el diàleg d’una hora entre estudiants i un empresari o persona directiva de primer nivell d’una empresa catalana o implantada a Catalunya.

L’objectiu central de la xerrada és convidar els alumnes a conversar en primera persona amb l’empresari/a i reflexionar conjuntament sobre la seva motivació i el seu dia a dia per tal de poder visualitzar els aspectes principals de la vida a l’empresa i del seu paper en la societat des d’una perspectiva més dinàmica de l’habitual.

La Fundació ha dut a terme 23 sessions d‘Escola i Empresa’ a la comarca del Vallès Occidental, a poblacions com Sabadell, Sant Cugat o Rubí. També han estat a Terrassa, on més de 300 alumnes de l'Institut Santa Eulàlia, l'Institut Nicolau Copèrnic i de l'Institut de Terrassa hi han participat. Un total d’uns 1.200 estudiants de la comarca han estat molt participatius en les xerrades i han obtingut una visió de la vida de l’empresari de manera directa de la mà de directius com en Miquel Martí, president de Moventia, la Immaculada Amat, directora general d’Amat Immobiliaris, i en Ramon Carbonell, vicepresident de Copcisa.

El desenvolupament de la ponència s’estructura en tres eixos principals: la importància de l’empresa a la societat, el dia a dia de l’empresari i una reflexió sobre les habilitats necessàries per aquesta professió com ara la iniciativa, l’honestedat, el treball en equip o l’esperit crític. Tot i això, el programa posa l’accent en la interacció personal entre l’alumnat i l’empresari que visita el centre educatiu per tal de garantir una experiència participativa, dinàmica i enriquidora per a tots els participants.