Els treballadors de la planta de La Menorquina de Palau-solità i Plegamans celebren avui una jornada d'aturades en contra de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que el grup Farga ha presentat. La mesura afecta un total de 153 treballadors dels 660 que té en total.
L'adquisició es va fer d'abril, i ara la plantilla ha convocat d'entrada dues jornades d'aturades, la primera aquest dijous, amb aturades de tres hores d'aturades per torn. Demà es repetirà l'acció, i es preveu que dilluns iniciiï un període de vaga de 24 hores.
L'expedient de regulació es va presentar a mitjans de setembre, i afecta el 15% de la plantilla. Els sindicats consideren que els acomiadaments no estan justificats perquè la previsió passa per incrementar l'activitat a mig termini, destaquen.
Els sindicats destaquen que les condicions que ofereix l'empresa són molt baixes, de 20 dies amb un màxim de 12 mensualitats, i amb la conversió de contractes fixos a fixos discontinus, sense indemnització i assegurant pocs mesos de treball.
Els acomiadaments afecten els centres de treball de Barcelona, Palau-solità i Plegamans i Santa Perpètua de Mogoda. Els sindicats persegueixen minimitzar el nombre d'afectats, apostant per les prejubilacions.
Aturades a La Menorquina per l'ERO que afectarà 153 treballadors
Societat
El grup Farga va comprar la marca a l'abril i ara planteja una reestructuració
ARA A PORTADA
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
Publicat el
05 d’octubre de 2017 a
les 14:01
Et pot interessar
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
