Ballart busca aliances metropolitanes per acabar el IV Cinturó a Terrassa

El ple municipal aprova demanar al Ministeri de Foment que destini més diners al tram d'Olesa a Viladecavalls perquè es pugui posar en marxa al 2018

Publicat el 02 d’abril de 2016 a les 09:26
Actualitzat el 02 d’abril de 2016 a les 14:32

El IV Cinturó a Viladecavalls Foto: Cristóbal Castro


L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, vol posar en marxa una aliança de ciutats de l’Arc Metropolità de Barcelona per a fer força davant el Ministeri de Foment amb l’objectiu d’agilitzar l’acabament de l’autovia B-40.

En els propers dies, Ballart contactarà amb els alcaldes de la resta de municipis de l’Arc Metropolità (Mataró, Granollers, Sabadell, Martorell, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú) per a proposar-los mesures de pressió conjuntes en aquest sentit. “Al voltant d’una infraestructura tan imprescindible com la B-40 –ha dit Ballart– hem de generar el màxim consens possible al territori.

Les ciutats de l’Arc Metropolità tenim un gran pes econòmic i demogràfic, i per tant hem d’estar ben connectades, amb infraestructures viàries i ferroviàries que estiguin al nivell. Des del territori hem de liderar aquest debat, com ho hem fet amb la reivindicació històrica de la B-40. Hem de teixir aliances i consensos, cosa que és complexa, però estrictament necessària per liderar amb fermesa les accions que han de repercutir positivament en el territori”.

Les set ciutats de l’Arc Metropolità constitueixen una xarxa amb una forta identitat i personalitat dins la província de Barcelona que actua com a motor en temes d'indústria, tecnologia, comunicacions i medi ambient. El Ple insta el Ministeri de Foment a impulsar l’autovia L’Ajuntament de Terrassa demanarà al Ministeri de Foment que incrementi les dotacions econòmiques d’enguany i del 2017 previstes per al tram d’Olesa a Viladecavalls de la B-40, per tal que es pugui posar en servei a principis de 2018. Així ho va acordar ahir el Ple municipal, que va aprovar una proposta de resolució del PSC i CiU en aquest sentit.

Amb l’aprovació d’aquesta resolució, s’ha acordat també demanar al Ministeri que acceleri l’estudi del tram entre Terrassa i Sabadell per tal que la B-40 no finalitzi a la rotonda de Can Roca, sinó que connecti amb la C-58 a través de la Ronda Oest de Sabadell. La resolució aprovada ahir contempla també dues peticions a la Generalitat de Catalunya: d’una banda, que intervingui en els estudis del perllongament de la B-40, vetllant per la seva correcta definició i tenint en compte tots els aspectes necessaris per tal d’assolir una mobilitat més eficient i sostenible; i d’altra, que iniciïn els treballs per a la redacció del projecte d’ampliació del tercer carril de la C-58 per tal que es pugui posar en servei a principis de 2019.