Cambra Terrassa promou la factura electrònica

Durant tres sessions, els empresaris faran pràctiques de creació

Publicat el 18 de maig de 2015 a les 10:47
Actualitzat el 18 de maig de 2015 a les 10:49
La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha dissenyat un paquet de tres tallers pràctics orientats a l’aprenentatge en la gestió de la facturació electrònica.

Dirigits especialment a empreses proveïdores de l’Administració pública, aquestes sessions complementàries han estat dissenyades amb un format de taller per oferir una visió molt directa i molt pràctica sobre el funcionament de totes les eines que intervenen en el procés de facturació electrònica, què són i com utilitzar-les, i contempla una part pràctica en què els participants experimentaran individualment en cada un dels tallers tota l’operativa relacionada amb aquest procés.

El primer dels tres tallers se celebrarà el dia 19 de maig està centrat en el servei eFACT promogut per l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), el punt general d’entrada de factures electròniques de Catalunya de la totalitat del sector públic de les administracions catalanes. El propòsit d’aquesta sessió és explicar què és i com funciona la facturació electrònica, la normativa en la qual s’emmarca, els diferents formats que ofereix aquest procediment com el Facturae, què es la signatura i el certificat digital i quin és el procediment per gestionar la facturació electrònica.

En aquest taller, els participants desenvoluparan una part pràctica individual de creació i lliurament de factures electròniques utilitzant el format Facturae. Aquest taller estarà impartit per Carles Ferrer, membre de la Unitat de desplegament de l’AOC El segon i el tercer tallers, que tindran lloc el 21 i el 26 de maig, estan orientats a informar de dues plataformes adherides al servei eFACT a la presentació i recepció de factures electròniques que afavoreixen la simplificació dels processos de gestió: CaixaFactura i B2BRouter.

El taller orientat a Caixafactura mostrarà com accedir al servei i informarà de forma molt detallada com desenvolupar l’emissió (tipus de factures, alta de clients, creació de factures, etc.) i la recepció de factura (comunicats i gestió de pagaments, etc.), així com l’administració d’aquesta plataforma. La part pràctica del taller se centrarà en el desenvolupament de processos d’alta de factures a CaixaFactura, l’alta massiva des de fitxers XML i la gestió, cobraments i pagaments de factures.

Francisco Alba, especialista de Finançament i Serveis de CaixaBank, Direcció Territorial de Barcelona, impartirà el tercer taller dedicat a la utilització de la plataforma B2BRouter per a la gestió de facturació electrònica que tindrà lloc el 26 de maig, s’orientarà especialment al procés de gestió fent èmfasi en aspectes com el recorregut de la factura electrònica i els requeriments per a la seva implantació i com es gestiona i com repercuteix tant a l’Administració com a l’empresa, i en el cas de l’empresa, també quins són els requeriments tècnics i les solucions apropiades per gestionar la facturació electrònica.

La part pràctica individual consistirà en la creació i lliurament de factures electròniques utilitzant el format Facturae i la plataforma B2BRouter.net. Adrià Jiménez, responsable de Comunicació d'INVINET, impartirà aquest taller.

Tots els tallers tindran lloc de 9,30 a les 12h a la seu de la Cambra de Comerç de Terrassa.