L’EcoR2 de l’ETSEIAT és el primer cotxe híbrid construït per universitaris de l’Estat espanyol que competirà a la Formula Student en la categoria reina (1A), juntament amb altres 10 equips de sis països, en la primera categoria.
Un grup de vuit estudiants d’Enginyeria Industrial de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) treballen des de fa dos anys en un prototip de cotxe híbrid, amb el qual participaran capaç a la competició ‘Formula Student’, al circuit de Silverstone, considerada la més prestigiosa i exigent del món en aquesta modalitat de vehicles construïts per estudiantat. El bòlid de l’ETSEIAT és el primer d’Espanya en aquests tipus de competició que funciona amb propulsió híbrida (amb electricitat i gasolina) i l’únic que competirà aquest any en la categoria reina 1A de la Formula Student, juntament amb altres 10 equips de sis països. Batejat com EcoR2, el cotxe híbrid que representarà la UPC a Silverstone es presentarà públicament el mes de juny. Ara, els seus creadors busquen el millor pilot per competir amb garanties a la competició internacional, que tindrà lloc, entre el 15 i el 18 de juliol, al mític circuit anglès.
Proves al Karting Racing DAKART
Per això, l’equip Ecoracing que ha construït l’EcoR2 ha demanat col·laboració als responsables del Karting Racing DAKART, instal·lat al Parc Vallès de Terrassa, els quals els han cedit la pista per poder triar el millor pilot, el més intrèpid, ràpid i hàbil, i el que tingui més sang freda. Les proves eliminatòries consten d’una ‘crono’ a la pista de karting Racing DAKART i del pilotatge d’un Formula 1 a un simulador dinàmic, i es realitzaran el dia 24 de febrer a les 16,30h i el dia 25 de febrer a les 11.30h. D’aquestes eliminatòries han de sortir 20 classificats que competiran pel millor temps a la gran final del dia 3 de març a les 11.30h. El guanyador serà el pilot oficial d’Ecoracing a la Formula Student de Silverstone i també a la competició Formula Electric&Hybrid Italy, que tindrà lloc el mes d’octubre, a Itàlia.
Cent equips admesos
Els estudiants de l’EcoR2 ja consideren tot un èxit haver estar admesos a la competició, ja que els requisits dels organitzadors són molt exigents. Formula Student de Silverstone només admet cent equips, i s’han presentat més de dos-cents projectes. Aquests cent equips es distribuiran en tres categories de competició, la classe 1A, la classe 1 i la classe 2. L’admissió a competició es basa en un preprojecte de prototip amb les seves característiques tècniques i de seguretat que s’ha de presentar als organitzadors.
Formula Student és una competició amb objectius formatius per a estudiants universitaris d’enginyeria d’arreu del món que impulsa l’esperit emprenedor i innovador en l’àmbit de la indústria automobilística.
Un grup de vuit estudiants d’Enginyeria Industrial de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) treballen des de fa dos anys en un prototip de cotxe híbrid, amb el qual participaran capaç a la competició ‘Formula Student’, al circuit de Silverstone, considerada la més prestigiosa i exigent del món en aquesta modalitat de vehicles construïts per estudiantat. El bòlid de l’ETSEIAT és el primer d’Espanya en aquests tipus de competició que funciona amb propulsió híbrida (amb electricitat i gasolina) i l’únic que competirà aquest any en la categoria reina 1A de la Formula Student, juntament amb altres 10 equips de sis països. Batejat com EcoR2, el cotxe híbrid que representarà la UPC a Silverstone es presentarà públicament el mes de juny. Ara, els seus creadors busquen el millor pilot per competir amb garanties a la competició internacional, que tindrà lloc, entre el 15 i el 18 de juliol, al mític circuit anglès.
Proves al Karting Racing DAKART
Per això, l’equip Ecoracing que ha construït l’EcoR2 ha demanat col·laboració als responsables del Karting Racing DAKART, instal·lat al Parc Vallès de Terrassa, els quals els han cedit la pista per poder triar el millor pilot, el més intrèpid, ràpid i hàbil, i el que tingui més sang freda. Les proves eliminatòries consten d’una ‘crono’ a la pista de karting Racing DAKART i del pilotatge d’un Formula 1 a un simulador dinàmic, i es realitzaran el dia 24 de febrer a les 16,30h i el dia 25 de febrer a les 11.30h. D’aquestes eliminatòries han de sortir 20 classificats que competiran pel millor temps a la gran final del dia 3 de març a les 11.30h. El guanyador serà el pilot oficial d’Ecoracing a la Formula Student de Silverstone i també a la competició Formula Electric&Hybrid Italy, que tindrà lloc el mes d’octubre, a Itàlia.
Cent equips admesos
Els estudiants de l’EcoR2 ja consideren tot un èxit haver estar admesos a la competició, ja que els requisits dels organitzadors són molt exigents. Formula Student de Silverstone només admet cent equips, i s’han presentat més de dos-cents projectes. Aquests cent equips es distribuiran en tres categories de competició, la classe 1A, la classe 1 i la classe 2. L’admissió a competició es basa en un preprojecte de prototip amb les seves característiques tècniques i de seguretat que s’ha de presentar als organitzadors.
Formula Student és una competició amb objectius formatius per a estudiants universitaris d’enginyeria d’arreu del món que impulsa l’esperit emprenedor i innovador en l’àmbit de la indústria automobilística.