Pares d'alumnes que estudien a centres de Terrassa han enviat un escrit a la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat per sol·licitar-li una educació bilingüe, peticions tramitades per Convivencia Cívica (CCC).
Des de l'entitat s'argumenten raons de confidencialitat per no facilitar les xifres. En aquest cas, no donen informació ni sobre pares ni sobre els col·legis afectats. L'únic que es confirma és que n'hi ha, com a altres ciutats de Catalunya.
Convivència Cívica Catalana rebla que en les darreres setmanes hi ha hagut moltes més famílies de Terrassa que s'han posat en contacte amb el grup per a saber què es podia fer per aconseguir una educació bilingües castellà-català a l'escola. Per aquesta raó, es considera que en els dies vinents hi haurà un increment del nombre de pares que demani a la Generalitat que els hi faciliti l'accés a aquest model. L'associació creu que es produirà un degoteig permanent.
El secretari de CCC, José Antonio Martínez, ja va presentar un llistat de peticions la setmana passada, alhora que celebrava que la resolució recent del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) permet que alumnes recurrents de cinc escoles rebin un 25% de l'ensenyament en castellà.
Les sol·licituds corresponen a alumnes que cursen els seus estudis en centres de Barcelona, Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Cornellà, Esplugues, Granollers, Sant Cugat del Vallès, Tarragona, Girona, Valls, Vic, Montgat, Sitges, Igualada, Terrassa i Sabadell. Segons CCC, la majoria de pares a Catalunya volen un ensenyament bilingüe per als seus fills, i ha criticat una "obsessió del nacionalisme català per arraconar i excloure de les escoles" el castellà, ha dit.
Convivencia Cívica espera un allau de peticions d'educació en castellà
Societat
CCC explica que un nombrós grup de pares d'alumnes de Terrassa de diverses escoles ja ha fet la petició i que hi ha una gran demanda d'informació per part de més famílies
ARA A PORTADA
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Dos guàrdies civils ferits en un tiroteig a Terrassa mentre perseguien uns lladres de camions Neus Climent / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
-
Societat Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català Redacció
Publicat el
11 de febrer de 2014 a
les 08:39
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
