El Sindicat d'Estudiants (SE) ha convocat per aquest dimecres, 26 d'octubre, una jornada de vaga per protestar contra la LOMCE i les revàlides que qualifiquen de ''franquistes''. El sindicat vol que els estudiants i tota la comunitat educativa surti al carrer i per això, a Catalunya, ha convocat manifestacions a Barcelona, Tarragona i Girona.
La convocatòria compta amb el suport de CCOO i USTEC-STEs però no amb el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) que, com en altres ocasions, no secunda la vaga i s'hi ha posicionat en contra. El SEPC que considera que el SE ha actuat unilateralment i en critica que no tingui en compte les realitats nacionals de l'estat i que estigui subvencionats pel govern. El SEPC és el sindicat majoritari de Secundària.
El SE fa una crida a ''buidar les aules de tots els instituts'' en una vaga que ha de ''paralitzar l'educació'' a tot l'estat espanyol i omplir el carrer de manifestacions massives. Els convocants critiquen que, després de quatre anys de retallades, s'hagi aprofitat l'estiu per aprovar el decret de revàlides que consideren que té com a objectiu expulsar ''fulminantment'' els estudiants de famílies humils del sistema educatiu. Pel SE les revàlides previstes a la LOMCE, de 4t d'ESO, 2n de Batxillerat i les proves d'accés a la universitat, són ''franquistes'' i consideren que ''rebutjarà'' a centenars de milers de joves d'entre 15 i 17 anys.
Pel sindicat, les revàlides no busquen la millora de la qualitat educativa ja que consideren que aquest objectiu només es pot aconseguir invertint en educació pública.
Des del SEPC s'han manifestat en contra d'aquesta convocatòria de vaga perquè opinen que la presència del SE als instituts és baixa, i critiquen que hagi actuat unilateralment a l'hora de fer aquesta convocatòria i considera que no els representa. A més, des del SEPC, en critiquen la dependència de les subvencions que se'ls atorguen i critiquen que no sigui sensible amb les diferents realitats nacionals de tot l'estat espanyol.
En un comunicat, el SEPC es compromet a continuar la lluita per a la universitat i l'educació pública, en contra la LOMCE, la LEC i el 3+2.
Convocada una vaga d'estudiants aquest dimecres contra les revàlides de la LOMCE
Societat
El Sindicat d'Estudiants fa una crida a "buidar les aules" dels instituts | El SEPC, el sindicat majoritari a Secundària, no secunda la protesta
ARA A PORTADA
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Dos guàrdies civils ferits en un tiroteig a Terrassa mentre perseguien uns lladres de camions Neus Climent / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
-
Societat Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català Redacció
Publicat el
25 d’octubre de 2016 a
les 16:43
Actualitzat el
25 d’octubre de 2016 a les
16:44
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
