Dimarts vinent, 25 de juny, començarà la vuitena edició del Curs d'Estiu sobre la
Unió Europea, que se celebrarà entre els mesos de juny i juliol, sota l’organització de
l’Ajuntament de Terrassa. En aquesta ocasió, el curs se centrarà a analitzar la
situació que vivim actualment de la mà de diversos experts que parlaran de la Unió
Europea i reflexionaran, des de diverses perspectives, sobre les polítiques que
s’estan impulsant. La presentació del curs tindrà lloc dimarts vinent, 25 de juny, a les
18.30h, a la Biblioteca Central de Terrassa (C/Passeig de les Lletres, nº1), i anirà a
càrrec del regidor de Relacions Europees i Internacionals, Juan Antonio Gallardo.
El curs consta de quatre sessions d’una hora i mitja de durada (de 18.30 a 20h), amb el següent programa:
- 25 de juny: “La Unió Europa: ciutadans i democràcia”, a càrrec de Susana del Río, doctora en Ciències Polítiques; membre del Comitè d’experts de la Unió Europea, i autora i directora del projecte Upgrading Europe.
- 2 de juliol: “Per una Unió Europea ambiciosa”, a càrrec de Joan Colom, president del Consell Català del Moviment Europeu.
- 8 de juliol: “La política energètica de la Unió Europea: el primer pas d’una nova revolució industrial”, a càrrec de Ferran Tarradellas, director de la representació de la Comissió Europea a Barcelona.
- 16 de juliol: “De la crisi institucional a la crisi econòmica, què quedarà de la Unió Europea?. Cap a on va Europa i els reptes de futur”, a càrrec de Carles Prats, conductor del Telenotícies Migdia i ex corresponsal a Brussel·les i París de TV3.
Les quatre jornades tindran lloc a la Biblioteca Central de Terrassa. Per assistir al
curs, cal formalitzar la inscripció gratuïta per correu electrònic
(internacional@terrassa.cat), per telèfon (937397000, ext. 2540) i també a través de
l’Administració Oberta: www.terrassa.cat. Fins ara, s’hi han inscrit 80 persones. En el
conjunt de les set edicions anteriors, hi han participat 540 persones.
Els participants que assisteixin com a mínim a tres de les quatre sessions rebran un
certificat d’assistència expedit per l’Ajuntament de Terrassa i l’Oficina del Parlament
Europeu a Barcelona.
Any europeu de la ciutadania
Aquest 2013, se celebra l’Any Europeu de la Ciutadania, coincidint amb la commemoració del vintè aniversari de l'establiment de la ciutadania de la Unió Europea, quan el Tractat de Maastricht va entrar en vigor, el 1993. L’objectiu fonamental d’aquesta commemoració és que les persones coneguin els seus drets com a ciutadans de la Unió Europea i els exercitin al màxim.
La Comissió Europea té previst posar en marxa, aquest any, més iniciatives destinades a eliminar els obstacles que encara impedeixen que els ciutadans exerceixin plenament els seus drets.
ARA A PORTADA
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Societat Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats Redacció
-
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
Publicat el
24 de juny de 2013 a
les 09:24
Et pot interessar
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
