Dues-centes mil notícies

La Torre duplica audiència en un any, s'acosta als quaranta mil lectors digitals el passat mes de febrer i és el mitjà de comunicació terrassenc que té més seguiment a Twitter, amb 2.400 abonats, que es veuen complementats amb els 1.600 de Facebook

Publicat el 06 de març de 2013 a les 10:14
Gràfic del creixement de La Torre entre febrer de 2012 i febrer de 2013 Foto: La Torre

La Torre és el mitjà de referència digital a Terrassa i comarca, amb un creixement sostingut al llarg del primer any de vida de la publicació. En termes comparatius, fa dotze mesos el diari va acumular 17.376 lectors (navegadors únics, en terminologia digital) que van consultar un total de 74.376 notícies (pàgines vistes) al llarg del mes de febrer.

Passat un any, els lectors s'han més que duplicat, fins a arribar als 36.202. Les notícies consultades encara han crescut més, fins a fregar la ratlla de les 200.000 (194.101, per ser exactes). Aquesta penetració també és una conseqüència directa de la gran implantació del diari a les xarxes socials, una de les grans apostes.
La Torre és el mitjà de comunicació terrassenc que té més seguiment a Twitter, amb 2.400 abonats que es veuen complementats amb els 1.600 de Facebook i els 5.000 lectors que reben diàriament -cada matí a les nou- el newsletter que es confecciona des de la redacció.

L'edició en paper
A tot aquest volum, cal afegir-hi l'edició en paper, a tot color, que arriba cada dissabte als quioscos i subscriptors de Terrassa, Matadepera, Vacarisses, Viladecavalls, Rellinars i Ullastrell. Cadascun dels cinc municipis de la comarca disposa d'una pestanya pròpia en l'edició digital que permet accés directe a les informacions exclusives d'aquell àmbit.

Club del subscriptor
Al llarg d'aquest any, La Torre també ha publicat diverses edicions especials monogràfiques amb motiu de Sant Jordi, la Fira Modernista o l'aniversari de les riuades.

En l'apartat de serveis, els abonats al diari terrassenc, independent i català ja utilitzen la targeta el Club del Subscriptor, que permet un descompte afegit a la benzinera low-cost de Petro7, a la carretera de Rubí -aiguabarreig de les rieres del Palau i de les Arenes-, i que ofereix rebaixes de preu a diversos restaurants, teatres i serveis de la ciutat.  

D'altra banda, la redacció de la rambla d'Ègara, 340, al Centre Cultural, també s'ha convertit en un entorn pedagògic per als alumnes de diversos centres educatius de la ciutat, que han fet visites guiades dirigides pels redactors on han pogut accedir al procés de producció d'un mitjà de comunicació, tant en el canal digital com pel que fa a l'edició en paper