Terrassa vol potenciar la seva imatge de ciutat universitària. Amb aquest objectiu es posa en marxa el projecte "Terrassa Universitària - Campus Ègara", que alhora esdevé una nova marca que vol posar en relleu el valor de la segona ciutat universitària de Catalunya i reforçar els vincles entre la ciutat i la universitat.
L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha presentat el projecte a la plaça del Campus, acompanyat del tinent d'alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat i regidor d'Universitat, Amadeu Aguado; del director de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i delegat del rector, Xavier Roca, i els professors Miquel Rallo i Joan Gispets.
El projecte "Terrassa Universitària" desenvolupa una nova eina que agrupa la informació essencial del món universitari de Terrassa, el promou, posiciona la ciutat i ofereix serveis de valor per a la marca. "Terrassa Universitària" neix com un espai, físic i virtual, d'informació i serveis, de promoció i difusió, i d'interacció del món universitari i la ciutadania de Terrassa. Hi haurà dos punts físics d'informació, un al servei de Joventut, a la Casa Baumann, i l'altre al servei d'Universitats, al Vapor Gran. A més, s'obrirà una pàgina web i una app.
El projecte es fonamenta en tres eixos: la interacció d'universitat i ciutat amb entitats, programes i serveis; l'actualització d'eines i programes; i la innovació, tant en el posicionament que fan singular l'oferta formativa present a la ciutat, com en les eines i estratègia de comunicació, i els nous serveis i projectes a desenvolupar.
Jordi Ballart ha destacat la feina feta pel Consell Universitari de Terrassa i el potencial que té la ciutat, que compta amb més de 10.000 estudiants universitaris. "Som la segona ciutat universitària de Catalunya i tots n'estem orgullosos", ha dit l'alcalde. Per a Ballart, la universitat és la base d'un "model productiu basant en el coneixementt", pel qual s'aposta amb els centres de recerca instal·lats a Terrassa.
Una de les primeres accions amb la nova imatge de "Terrassa Universitària - Campus Ègara" serà la presència de l'estand de Terrassa al Saló de l'Ensenyament que se celebrarà a Barcelona el mes de març. L'estand destacarà elements del patrimoni egarenc, com una gran xemeneia, i la imatge de la façana de l'edifici històric de l'Escola Industrial, seu de l'ESEIAAT.
A més, segons ha avançat el tinent d'alcalde Amadeu Aguado, es duran a terme projectes per millorar l'accessibilitat a pisos de lloguer o compartits dels estudiants, així com potenciar l'estada a cases de gent gran a canvi de treball social. Pel que fa als estudiants d'ESO i Batxillerat de la ciutat, durant l'estiu es duran a terme activitats lúdico-formatives per exposar-los els estudis universitaris que poden cursar a Terrassa.
El binomi ciutat-universitat es reforça amb la marca «Terrassa Universitària»
Es posa en marxa un projecte que vol potenciar els vincles entre el món universitari i el dia a dia de la ciutat
Ara a portada
Publicat el 15 de febrer de 2017 a les 12:29