Un any més, com és costum des de fa més d'una dècada, les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) han recordat l'assassinat de Lluís Companys, president de la Generalitat, en la mateixa hora en què va ser afusellat pel franquisme el 15 d'octubre de 1940.
A les 6 del matí d'aquest dissabte, les JERC ha fet retronar el cel de Terrassa llançant coets pirotècnics. Enguany, el nombre de coets llançats ha sigut de 35, el nombre de terrassencs que van ser afusellats durant els anys de la postguerra per l'Estat franquista.
Segons les JERC, "Lluís Companys és una figura molt llunyana en el temps però alhora molt propera. Les seves idees de defensa de la classe treballadora, del petit camperolat i de la sobirania Catalana són més presents que mai. Considerem doncs que seva lluita és patrimoni de tots aquells que lluitem per una Catalunya lliure i socialment justa".
Des de les JERC afegeixen: "La reivindicació de la seva figura encara és més necessària si tenim en compte que l'Estat espanyol, capitanejat pels hereus ideològics dels qui van assassinar Companys, encara no ha anul·lat el judici que el va condemnar a mort, com tampoc ho ha fet amb tots els judicis i condemnes contra lluitadors antifranquistes. Això és, ni més ni menys, que legitimar un crim a mans del feixisme, fet impensable en qualsevol país democràtic de l'Europa occidental".
El cel de Terrassa ha retronat a les sis del matí per recordar Lluís Companys
Societat
Les JERC han llançat 35 coets per commemorar l'assassinat del president de la Generalitat de Catalunya el 1940 per part del règim franquista
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Contingut patrocinat La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA Redacció
Publicat el
15 d’octubre de 2016 a
les 11:21
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
