La Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona) i el Consorci Sanitari de Terrassa (CST) han iniciat els tràmits perquè aquest centre es converteixi en hospital universitari. El reforç del vincle entre ambdues institucions és un pas més en la col·laboració que mantenen des de l’inici d’aquest curs amb les pràctiques d’alumnes de Medicina en diferents dispositius assistencials del CST i la incorporació d’alguns dels seus metges en la plantilla docent de la Universitat.
Per al CST, que ja té una llarga trajectòria en formació sanitària especialitzada, ser universitari implicarà donar un salt qualitatiu important, que permetrà millorar l’atenció als pacients a través de la participació dels seus professionals en la docència universitària i la investigació que aquesta comporta. A més a més, aquest fet suposarà un al·licient pel desenvolupament dels professionals i un estímul per a la captació i la retenció de talent. Pels estudiants del grau de Medicina de la UIC suposarà estar tutelats per professionals altament qualificats i motivats per a la docència.
El CST és una entitat pública de la Generalitat de Catalunya, creada el 1988 i que aporta a la docència professionals de set centres d’atenció primària, un hospital d’aguts, un hospital sociosanitari, diferents dispositius ambulatoris de salut mental, un hospital de dia per a pacients d’Alzheimer, la Unitat Assistencial del Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat i la Unitat d’Hospitalització Penitenciària. Al CST hi treballen al voltant de 2.000 professionals que atenen a una població de més de 200.000 persones de diferents poblacions del Vallès Occidental.
La Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona) és una fundació d’iniciativa social amb un marcat caràcter internacional nascuda el 1997. Imparteix 13 graus, 7 dobles graus i uns 60 programes de postgrau en dos campus situats a Barcelona i Sant Cugat. Els estudis de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut tenen un fort component pràctic i l’alumne té l’oportunitat de viure el sistema sanitari en primera persona a l’incorporar-se molt aviat als centres sanitaris acreditats amb els que manté acords de col·laboració: Fundació Althaia de Manresa (hospital universitari), Fundació Privada Hospital Asil de Granollers (hospital universitari), IDCSalud Hospital General de Catalunya (hospital universitari) i Hospital Quirón de Barcelona (hospital associat).
El Consorci Sanitari de Terrassa es convertirà en hospital universitari
Societat
UIC Barcelona i el Consorci Sanitari de Terrassa inicien els tràmits per tal que el CST es converteixi en hospital universitari | Aquesta nova situació suposarà un salt qualitatiu per ambdues institucions i un al·licient pels seus professionals
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Contingut patrocinat La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA Redacció
Publicat el
20 d’octubre de 2016 a
les 16:22
Actualitzat el
20 d’octubre de 2016 a les
16:30
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
