Aquest diumenge, el dia estarà marcat pel cel enterbolit pel pas d’intervals de núvols i per l’augment transitori de les temperatures. Les nevades agafaran força al Pirineu i també saltaran a la cara sud del país en alguns moments, però la cota de neu estarà situada cap als 1.600 al matí per tornar a baixar fins als 1.100 metres al vespre. El vent es mantindrà al matí a les Terres de l’Ebre però en general serà feble arreu, per tornar a reforçar-se als dos extrems del país al vespre.
Més neu a cotes baixes
Dilluns ens arriba un nou canvi de temps que, segons els mapes d’avui, ens portarà precipitacions durant tota la jornada a les comarques de l’est, bàsicament a Girona i Barcelona, sense descartar altres zones com ara el litoral i prelitoral de Tarragona. La pluja caurà amb ganes en aquests punts i, de nou, es podran acumular 30 litres per metre quadrat o més en algunes zones.
Atenció amb la cota de neu perquè, si bé a primera hora es situarà al voltant dels 1.000 metres, de seguida anirà clarament avall i a la tarda es situarà cap als 500 o 600 metres. De cara a la nit i matinada, quan encara cauran algunes precipitacions, la cota tocarà fons i es situarà cap als 200 metres o inclús per sota. Haurem d’anar seguint amb molta atenció els mapes dels propers dies perquè, si es confirma aquesta previsió, viurem una nova situació complicada a l’inici de la pròxima setmana.
El fred seguirà instal·lat com avís a les precipitacions d'inici de setmana
Entre diumenge i dilluns arriben noves precipitacions que podrien ser abundants | La nevada es situarà al voltant dels 600 o 700 metres a l’interior
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de febrer de 2018 a les 23:00
Et pot interessar
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat
-
Societat Aquests són els noms més comuns al Vallès Occidental
-
Societat Comencen les obres per millorar la connexió entre la B-40 i l'A-2
-
Societat Així són faves del Vallès, el nou producte singular de les comarques de Barcelona
-
Societat Polèmica pel gir ultracatòlic d'una escola de Terrassa
-
Societat Terrassa ofereix 29 casals d'estiu per a joves i infants