El futur del turisme passa per la internacionalització

Salvador Esteve, president de la Diputació, afirma que la demarcació de Barcelona té molt més per oferir que la platja i la capital

Publicat el 25 de novembre de 2013 a les 16:22
Salvador Esteve a l'Hotel La Mola de Terrassa Foto: Joan Manel Oller

Posar en valor les potencialitats turístiques del territori és un dels grans objectius de la Diputació de Barcelona. El president de l'ens, Salvador Esteve, ha passat avui per Terrassa. El màxim responsable de la institució ha clausurat la II Jornada Cercle de Turisme , desenvolupada a un espai paradisíac com és l'Hotel & conference center La Mola . Esteve ha reblat que la demarcació disposa d'un patrimoni excepcional que pot vendre's a tot el món, per quantitat i qualitat. Pel president, s'ha de donar el que la gent demana. "Tenim molt més per oferir que platja i la capital".

Ramon Riera, diputat delegat de Turisme de la Diputació, ha estat l'encarregat de fer el resum-conclusió de la jornada. La primera, la internacionalització, el que significa portar estrangers a les nostres contrades. Però sense oblidar la innovació i l'ús de les noves tecnologies. "Hem d'anar un quart d'hora avançats ". Un dels elements fonamentals per afrontar el futur és sumar, el que significa sinergies entre les administracions públiques i el sector privat, però també entre els ens públics i entre el mateix sector privat. Ha arribat el moment de deixar enrere un costum tan català com és el de les capelletes: "El veí és un aliat, no un competidor".

També ha quedat clara la necessitat d'apostar per la qualitat i per saber aprofitar el potencial: Barcelona ha de beneficiar-se de tot el que s'ofereix a les comarques, i a l'inrevés. En l'aspecte de qualitat ha incidit en la seva intervenció Ferran Civil, president de l'Àrea de Desenvolupament econòmic Local de la Diputació. Civil ha recordat que l'economia del país es recupera de mica en mica gràcies a les exportacions però també al turisme.