La iniciativa, desenvolupada en el marc del seu Projecte Educatiu 9.2 Make it Visible, té l'objectiu d'impulsar una nova tecnologia en etiquetatge per tal d'oferir la màxima transparència sobre l'origen i els processos productius dels bens de consum que adquirim i, d'aquesta manera, que el consumidor tingui al seu abast tota la informació necessària per qualificar i triar l'article.
Els alumnes del centre egarenc han desenvolupat un formulari ètic, a emplenar per part de les empreses de productes de consum, que servirà per categoritzar l'origen ètic del producte amb un sistema de punts visible finalment en la traçabilitat i l'etiquetatge del producte en qüestió. Aquesta informació es podrà obtenir a través del mòbil i sense la necessitat de descarregar cap app. L'eix central del projecte es fonamenta en la col·laboració amb Twenty Corner, una petita empresa de Sabadell, dedicada a la traçabilitat ètica de productes de consum amb tecnologia NFC (Near Field Communication).

Alumnes de segon d'ESO de l'escola Vedruna Vall Foto: Cedida
D'aquesta manera, Vedruna Vall de Terrassa vincula Innovació Pedagògica, TIC, Empresa i Institucions amb l'ètica i valors tant en l'àmbit productiu com en el de consum. El projecte també ha servit mostrar als alumnes la utilitat del seu aprenentatge i donar-los protagonisme a l'hora d'elaborar aquesta ILP.