Els Amics de les Arts i Joventuts Musicals inauguren aquest divendres una de les exposicions més esperades de la temporada, la retrospectiva de Manel Molí (1936-2016).
Comissariada per Salvador Mourullo, propietari del bar Reina Victòria. Gran coneixedor i amic de l'artista, Mourullo ha realitzat la recerca important de la seva d'obra per tal d'ésser mostrada en aquesta exposició i ha editat un catàleg sobre l'artista..
Manel Molí, lleidatà de la Portella 1936, fill de pagesos i veí de Terrassa des de 1949, on es trasllada fugint de la dictadura franquista, treballà de manyà des del 13 anys i fins dedicar-se en exclusiva a la pintura a la dècada dels setanta, es retroba amb la seva ciutat d'acolliment en la primera exposició pòstuma dedicada al singular i controvertit artista.
De militància humanista i una actitud vital inconformista, Molí clamava contra la injustícia a través d'una obra crítica de contingut polític. Antifranquista i catalanista confés provinent del submón urbà, la seva fantasia desbordada, riquesa de matisos, línea delicada i pulcritud del traç, han perfilat una visió subjectiva de la nostra societat amb una plasmació de futur premonitori d'un final de conseqüències, poder, irreparables.
La pintura d'en Molí manté una constància iconogràfica que té relació amb tot allò màgic i religiós, alhora que li confereix una expressió lliure de l'imaginari personal. "Tots els seus personatges semblen pertànyer a una Arcàdia fetillada pel silenci crític". Imma Julian "Manel Molí", Gazeta del Arte, Barcelona 1977. Igualment, Inquar Claeson declarava envers la desolació dels personatges i obra d'en Molí a col·lació de l'exposició Liljevalchs d'Estocolm de 1973, "Total inutilitat de l'absolut. Una inutilitat que té les seves arrels més fondes i més ombrívoles en la soledat i indefensió de l'hombre, en la seva alienació i en la seva integració a la màquina".
El pintor Manuel Molí es retroba amb Terrassa en una mostra pòstuma
Societat
Molí, mort el 2016, va viure a Terrassa des del 1949
ARA A PORTADA
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Dos guàrdies civils ferits en un tiroteig a Terrassa mentre perseguien uns lladres de camions Neus Climent / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
-
Societat Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català Redacció
Publicat el
17 de febrer de 2017 a
les 12:23
Actualitzat el
17 de febrer de 2017 a les
12:40
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
