El ple municipal del mes d'abril votarà l'aprovació definitiva del projecte de taxació conjunta per expropiar els terrenys de la finca del Vapor Ros, destinats a equipaments, un cop la Generalitat hagi acabat les obres, previstes per aquest estiu.
Amb aquest últim tràmit, els terrenys passaran a ser de titularitat municipal el 2024. Així, es protegirà i conservarà la nau i les edificacions auxiliars, que en el futur podran esdevenir un gran equipament cultural i cívic de 10.200 metres quadrats.
En els últims anys, el Vapor Ros estava gairebé en desús i no s'hi havien fet actuacions de manteniment i conservació, amb la qual cosa s'havien anat degradant. Així, l'Ajuntament va sol·licitar a la Generalitat, propietària del conjunt des del 2020, que fes algunes obres de millora per sanejar l'antic complex industrial. Ara, encara queden pendents els treballs de reparació dels tancaments exteriors dels edificis.
Tant el Vapor Ros com la Casa Mariano Ros, propietat de la fundació Sant Llàtzer, són finques catalogades dins del Pla Especial de Patrimoni Històric, Artístic i Ambiental de Terrassa.
El ple votarà el projecte de taxació del Vapor Ros
Societat
El conjunt, de 10.200 metres quadrats, podrà passar a ser un gran equipament cultural i cívic
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
18 d’abril de 2023 a
les 16:35
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
