Els Mossos d’Esquadra de la Unitat Central de Delictes Informàtics van detenir l’1 d’octubre passat un home de 24 anys nacionalitat espanyola i veí del Vendrell, com a presumpte autor dels delictes de pornografia de menors i corrupció de menors.
La base que impulsava l'autor dels fets en la seva parafília era arribar a mantenir una relació física de caràcter homosexual amb nens menors d’edat. Les potencials víctimes contactaven amb un fals perfil de la xarxa social Facebook que suposadament corresponia a una noia menor d’edat similar a la seva.
A diferència d'altres casos, el perfil de l’arrestat feia preveure una evolució que el convertia en potencialment procliu a cometre abusos o agressions sexuals. El 8 de juny de 2014 un menor de 12 anys va denunciar que des de feia unes setmanes havia contactat mitjançant la xarxa social Facebook amb una noia també menor d’edat. Segons la denúncia, la suposada noia va seduir la víctima fins aconseguir que produís imatges i vídeos de caire pornogràfic i li enviés a través del Facebook.
També va fer que es creés un compte d’usuari d’Skype per poder tenir sessions de cibersexe en directe on la víctima es realitzava tocaments. Un cop ja tenia la voluntat del menor doblegada i minvada, la noia, que després va resultar ser un home de 24 anys, li va proposar quedar en un bosc de Vacarisses per mantenir relacions sexuals.
En sentir aquesta proposta ja des d’un primer moment va sospitar i li va explicar als seus pares els quals van adreçar-se a una comissaria de Mossos d’Esquadra per denunciar els fets.. En rebre la denúncia els agents de la Unitat Central de Delictes Informàtics van fer-se càrrec de les actuacions i van poder determinar que l’autor dels fets era un home de 24 anys, resident al Vendrell, professor d’alumnes de cinquè de primària d’una escola de Molins de Rei.
Un cop els agents van tenir l’autor plenament identificat, van detenir-lo el dia 1 d’octubre a Molins de Rei. En l’escorcoll del domicili van localitzar una memòria USB i un telèfon mòbil amb una gran quantitat d’arxius de pornografia infantil. Després de declarar en seu judicial, el Jutge va decretar la seva llibertat amb càrrecs. Hores d’ara els investigadors continuen fent gestions per tal d’esbrinar si poden haver-hi més menors afectats ja que tenen constància que l’arrestat feia aquesta pràctica delictiva des de l’any 2010. Els investigadors ja han posat els fets en coneixement del Departament d’Ensenyament.
El presumpte autor de delictes de pornografia queda amb un menor a Vacarisses
Societat
Detingut un professor de primària per un delicte de grooming
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
14 d’octubre de 2014 a
les 07:38
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
