Els 26 museus industrials del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), amb seu central a Terrassa, han registrat 501.400 visites l’any 2015, un 15% més que l’any anterior.
Des del 2011, els museus del Sistema han acumulat 2.022.094 visites. El Sistema Territorial del mNACTEC està integrat per 26 museus i llocs d’interès patrimonial d’arreu del país que expliquen el procés i la història de la industrialització a Catalunya, mitjançant les seves col·leccions i/o la museïtzació de les diferents activitats productives que han existit i de les quals encara han quedat restes comprensibles que constitueixen el nostre patrimoni industrial.
Enguany s’ha aprovat la incorporació al Sistema Territorial del mNACTEC de l’espai de l’antiga central tèrmica Roca Humbert, de Granollers (Vallès Oriental).
Un dels objectius principals del mNACTEC és la preservació del patrimoni de la societat industrial a través del qual poder explicar la industrialització catalana com una de les característiques més significatives de la seva personalitat nacional. És per aquest motiu que l'any 1998, desplegant un dels objectius de l'actual Llei de Museus, es va aprovar el Decret de creació de la primera xarxa temàtica nacional a redós del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, que agrupa diferents museus i llocs d'interès patrimonial singulars que expliquen un àmbit temàtic determinat del procés d'industrialització en un espai concret del territori català.
Els museus del mNACTEC Terrassa registren més de mig milió de visites
La xarxa del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya integra 26 espais i llocs d’interès patrimonial
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de març de 2016 a les 14:57
Et pot interessar
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat
-
Societat Aquests són els noms més comuns al Vallès Occidental
-
Societat Comencen les obres per millorar la connexió entre la B-40 i l'A-2
-
Societat Així són faves del Vallès, el nou producte singular de les comarques de Barcelona
-
Societat Polèmica pel gir ultracatòlic d'una escola de Terrassa
-
Societat Terrassa ofereix 29 casals d'estiu per a joves i infants