Els perruquers catalans editen una guia per reivindicar la qualitat del seu servei

El col·lectiu vol lluitar contra els establiments de baix cost que “malmeten” la seva imatge

Publicat el 14 de febrer de 2011 a les 22:45
Els professionals del sector de la bellesa i la perruqueria de Catalunya han editat una guia per catalogar la qualitat dels serveis que oferten. Amb el nom de 'The Qhair' es pretén diferenciar els establiments que destaquin per l'eficàcia dels professionals, l'atenció al client, la creativitat o la innovació que apliquin en la seva empresa. L'objectiu és reconèixer els locals que brillin per la seva excel·lència o facin perruqueria d'autor per davant dels negocis de baix cost, que asseguren que s'han incrementat i que ofereixen un servei de poca qualitat que perjudica la imatge del col·lectiu. La guia l'ha impulsat el Gremi de Professionals de la Imatge de Catalunya i rep el suport de la Generalitat.

El catàleg vol premiar aquells establiments que es diferenciïn per la qualitat ofertada als seus clients i per les seves indagacions en benefici de la millora del sector. D'aquesta manera s'hi apliquen els criteris que funcionen en altres guies, com és el cas de la 'Michelin' en el sector de la restauració, i planteja distingir amb una 'Q' de qualitat els centres que tinguin una base diferencial en la seva oferta. A partir d'aquí, es proporcionaran estrelles depenent dels criteris que facin singular aquesta diferència.

D'entrada es dotarà d'una estrella 'Global Sallon' aquells centres que siguin més eficaços i serveixin d'exemple i “per millorar la resta d'establiments”, segons va explicar Josep Maria Figuera, impulsor de la guia, en l'acte de presentació de la mateixa, que va tenir lloc a la Cecot. Seguidament es dotarà d'una segona estrella 'Creativitat' per a la recerca en les noves tendències i l'aposta per la passarel·la, i una tercera que correspondrà a la 'Innovació', d'acord amb l'impuls de les noves tècniques i la immersió en les tecnologies de la comunicació i la informació, ja sigui per promocionar el local com per oferir internet als seus clients.

Els establiments de baix cost no hi tenen cabuda
Per tal de poder-se sumar a la guia els establiments interessats hauran de visitar el web oficial de 'The Qhair' i omplir uns formularis d'autoavaluació, per posteriorment rebre la visita d'un membre del col·lectiu que analitzarà les característiques del negoci i presentarà el local davant un comitè professional que valorarà la seva incorporació a la guia. “No és un procés d'avaluació, sinó que mirem de portes endins com es treballa”, va explicar Albert Catalán, un dels perruquers que ha impulsat la iniciativa, que va destacar que l'objectiu és lluitar contra els establiments de baix cost, que va assegurar que “malmeten” la imatge del col·lectiu.

“Som un sector que ens regulem a nosaltres mateixos, no som excloents, sinó que som incloents amb els professionals que hi tenen cabuda”, van comentar els responsables del projecte, que alhora van assegurar que els perruquers “no han de patir ni tenir por” de passar per aquesta mena d'avaluació perquè “els únics negocis que no tenen sentit de ser-hi són els que ofereixen serveis de poca qualitat a baix cost i que són els nostres competidors”, va indicar Figuera.

Presentació en societat

La nova guia es presentarà en societat el proper 28 de febrer en el marc del saló Cosmobelleza que es celebrarà a la ciutat de Barcelona, i on es presentaran els primers trenta establiments a qui es lliurarà el distintiu 'Q' de Qualitat. D'altra banda, uns 150 establiments de tot Catalunya estan pendents de rebre la nova qualificació un cop s'hagi estès la inciativa. Superada l'arrencada inicial l'objectiu es que la guia creui fronteres i es faci extensiva a la resta de l'estat.