Els veïns se senten ignorats pel govern en el disseny dels nous itineraris de bus

La Federació d'Associacions de Veïns han manifestat el seu malestar perquè no se'ls ha tingut en compte a l'hora d'elaborar els recorreguts de la xarxa de transport públic de la ciutat

Publicat el 03 d’octubre de 2015 a les 10:23
Actualitzat el 03 d’octubre de 2015 a les 15:14

Autobus urbà de Terrassa. Foto: Lluïsa Tarrida


El dia 14 de setembre l'Ajuntament de Terrassa va posar en funcionament els nous recorreguts de les línies L5, L6, L7, L8, L9 i LH. Va justificar la necessitat d'aquest canvi per apropar els autobusos a les noves estacions de FGC.

Les associacions de veïns i veïnes afectades pels canvis, han comunicat a la Federació de Veïns que han estat en reunions informatives prèvies amb l'ajuntament on se'ls ha informat dels recorreguts però sense tenir la possibilitat de participar en el disseny dels mateixos. 

Des de la FAVT afirmen que l'Ajuntament "no ha mantingut ni tan sols una reunió informativa prèvia i aquest fet no ens sembla correcte. I no és que els serveis tècnics no en tinguessin constància, hem estat presents en la Taula de Mobilitat, en diverses reunions amb els tècnics de l'Ajuntament i en el 'procés participatiu' de la redacció del Nou Pla de Mobilitat i sempre hem expressat la nostra voluntat de ser part activa en els dissenys, modificacions i/o ampliacions de les línies d'autobusos (entre d'altres)". 

La federació de veïns exposa a més, que en les seves aportacions escrites al Nou Pla de Mobilitat, entrades a l'Ajuntament el 13 de novembre del 2014 hi ha inclòs tot el capítol 12è dedicat als autobusos, en el que s'incideix en la necessitat de no tan sols ser informats si no, a més, participar en la revisió de la línia d'autobusos. 

Per tot això, creuen que el camí que l'Ajuntament ha seguit en la modificació d'aquestes línies, "no és el correcte. Aquest no és el model participatiu que volem com a FAVT". Tot i així, diuen, que confien que les paraules del tinent alcalde Marc Armengol expressades als mitjans de comunicació en la roda de premsa de presentació dels nous recorreguts, "hem donat un termini d'un any perquè la reforma requereix una potent campanya informativa i participativa que tingui en compte els veïns, les entitats ciutadanes i el teixit associatiu" es compleixen en el nou disseny de les línies d'autobusos de la ciutat.