ERC i Ciutadans sí que poden dir que han guanyat a la capital egarenca amb el 100 per cent escrutat. Les dues formacions més que dupliquen els resultats de 2010 a Terrassa i els republicans assoleixen un històric tercer lloc només darrere dels dos grans PSC i CiU. El partit que a Catalunya lidera Oriol Junqueras repeteix el gran resultat de 2003, quan es trobaven en el seu millor moment. Ara, sembla que el pas del desert s'ha acabat. Estar per sobre d'ICV-EUiA i del PP a Terrassa era una fita que poc es podien imaginar fa uns dies.
L'esclat de Ciutadans mereix també un comentari. Ja feia olor d'èxit quan van reunir més de 400 persones en un míting a Terrassa. I avui es veia moltíssima gent als col·legis electorals agafant la papereta de partit carbassa.
Els bons resultats d'avui els hi obren les portes a pensar en un futur amb regidors a l'Ajuntament de Terrassa. Amb els vots obtinguts en tindrien segurament més d'un.
El Partit Popular s'ha mogut poc respecte a les eleccions de 2010. Guanya poc més de 1.200 vots, atribuibles a l'espectacular crescuda de 10 punts de la participació, però passa de tenir el'11,37 al 10,59 i amb ICV-EUIA, a tocar.
Els ecosocialistes han aconseguit uns bons resultats a la ciutat, amb 3.700 vots i dos punts més que el 2010, i veuen ja el PP. ICV-EUiA, ERC i populars es mouen en un marge petitíssim. Això sí, els ecosocialistes han passat de quarta a cinquena força a Terrassa per culpa de l'ascens dels republicans.
ERC tercera força mentre C's duplica resultats i ICV-EUiA puja
Societat
El PP guanya vots però per percentatge a Terrassa
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Contingut patrocinat La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA Redacció
Publicat el
25 de novembre de 2012 a
les 21:57
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
