La Taula de Pobresa Energètica comença a posar les bases per a desenvolupar en els propers mesos una bateria d’accions per tal de trobar solucions i alternatives a la problemàtica relativa a la pobresa energètica a la ciutat. Aquest òrgan, impulsat pel Fòrum de Ciutadania pel Compromís Social, es va reunir al Casal Cívic de Ca n’Aurell. Entre els acords assolits, en destaca la proposta de realitzar un miler d’auditories energètiques en llars de la ciutat, com a experiència pilot que permeti conèixer la situació de la població afectada per la pobresa energètica, a la vegada que contribuiria a proposar accions de reducció del consum i de la factura energètica.
El projecte té per objectius principals ajudar a les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat econòmica i residencial a fer una ‘lectura fàcil’ de la seva factura energètica; Identificar possibles aplicacions tecnològiques per reduir la intensitat energètica; Identificar intervencions vinculades a propostes de rehabilitació amb criteri d’eficiència energètica i promoure pràctiques d’autoconsum.
Les auditories les farà un equip de persones preparades en estalvi energètic, que alhora es preveu desenvolupin accions de col·laboració amb agents socials i professionals dels serveis municipals per tal de donar eines i informació de caire pedagògic i preventiu. Una comissió de treball s’encarregarà de donar forma al projecte per tal que es pugui posar en marxa a curt termini, a la vegada com trobar fonts de finançament, contemplant que una de les vies pugui ser a través del Departament d’Empresa i Ocupació i de l’ICAEN.
Un altre dels temes tractats a la trobada va ser el desenvolupament del protocol de serveis socials amb les empreses subministradores. Des de la primera trobada, en què es va presentar aquesta proposta, s’ha treballat en la línea d’establir el procediment concret a seguir per tal de posposar el tall de subministres entre els mesos de novembre i març, ambdós inclosos, per ser temporada hivernal, quan el subministrament energètic és un bé de primera necessitat.
A més, des de la Taula de la Pobresa Energètica, es vol anar més enllà d’aquest protocol (Decret Llei 6/2013, de 23 de desembre, pel qual es modifica la Llei 22/2010, del Codi de consum de Catalunya) i endegar una acció complementària de caire col·laboratiu entre l’Ajuntament, a través de Serveis Socials, i les empreses subministradores per millorar la coordinació en el procés d’identificació de possibles persones deutores. D’aquesta manera es vol evitar, en la mesura del possible, els talls de subministres, així com millorar el procés de tràmit d’ajuts econòmics que es considerin escaients.
A la sessió de dimecres van participar el tinent d’alcalde de Serveis a les Persones, Cohesió i Benestar Social, Manuel Pérez, la regidora de Medi Ambient i Sostenibilitat, Eva Herrero, la regidora de Polítiques Socials d’Habitatge, Lluïsa Melgares, membres de totes les forces polítiques de l’Ajuntament, tècnics municipals de tots els serveis implicats, i representants de les principals companyies subministradores.
Es faran a 1.000 pisos de Terrassa auditories energètiques
Societat
La Taula de Pobresa Energètica posa en marxa una experiència pilot
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de febrer de 2014 a
les 11:43
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
