Explicar el càncer als fills

Marga Martí és l'autora de La mare i els cavallers contra el càncer, un conte adreçat al públic infantil

Publicat el 06 d’octubre de 2010 a les 15:32
Ser malalt de càncer no és una experiència fàcil. Encara ho és menys si el fet de patir la malaltia ha de conviure amb tenir cura de dos fills. Implica explicar-los el càncer als infants i és una tasca que resulta delicada.

La Marga Martí és mare de dos fills i té càncer. Va decidir escriure un conte per explicar als seus fills la seva malaltia. Com a mare i com a mestra va creure que era una manera molt adequada per fer-los entendre la situació. La mare i els cavallers contra el càncer és el títol del conte que va escriure pensant en els seus fills i, a continuació, va repartir-ne fotocòpies a alguns coneguts. Ara, la Lliga Catalana d'Ajuda Oncològica ha editat el conte i es reparteix per diversos equipaments (biblioteques i centres cívics) de la ciutat de Terrassa. Ja s'ha exhaurit la primera edició.

El llibre forma part de la campanya Com ho diem als fills? Promoguda per Oncolliga i el Gremi de Professionals de la Imatge de Catalunya amb el suport de Cerclemón, entitat lligada a la CECOT. Aquest dimarts s'ha presentat el conte a la Sala de Govern de l'Ajuntament de Terrassa.