El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGc), Enric Ticó, preveu que la companyia ferroviària superarà enguany el seu rècord de passatgers, que es va assolir el 2012 amb 80,4 milions d’usuaris. Ticó atribueix aquest increment dels viatgers a la recuperació de l’activitat econòmica i l’ampliació de la xarxa d’FGC a Sabadell i Terrassa.
Ticó ha celebrat també que les línies metropolitanes de FGC han assolit durant el 2015 els 79,7 milions de viatgers, per sobre dels 77,2 del 2014 i dels 75,5 del 2013. En el cas de les estacions de Sabadell, els usuaris van créixer un 1,7% respecte al 2014. En total, l'any passat 2.114.691 viatgers van fer servir les estacions de la cocapital vallesana, 35.812 més que l'any anterior.
El president d’FGC ha valorat també que l’índex de cobertura de l’empresa (la ràtio entre els ingressos i les despeses) s’ha situat al 2015 en un 90,52, lleugerament per sota del 93,18 del 2014, principalment per la contenció en els preus dels títols de transport.
Pel que fa als resultats econòmics de la companyia, FGC ha aconseguit un ebitda negatiu de 9.493.300 euros aquest 2015, arran d’uns ingressos de 90,7 milions d’euros i unes despeses de 100,2 milions d’euros. Els índex de satisfacció dels clients s’ha situat en un 72,85% a la línia Barcelona-Vallès i en un 70,48% a la línia Llobregat-Anoia (tenint en compte exclusivament els enquestats catalans, ja que els ciutadans de la resta de l’Estat o els estrangers presenten índex de satisfacció lleugerament superiors). En conjunt, Ticó ha destacat que des de 2009, FGC ha superat els 70 punts de satisfacció del client a les dues línies metropolitanes.
Així mateix, l’índex de control de qualitat s’ha situat en un 98,03% a la línia Barcelona-Vallès i en un 98,96% a la línia Llobregat-Anoia. Per la seva banda, l’índex de frau s’ha situat en un 0,017% durant el 2015. Així mateix, les reclamacions i suggeriments s’han reduït en un 2,5% entre el 2014 i el 2015. L’increment de les queixes s’ha produït en l’àmbit de vigilància i seguretat i de personal, mentre ha baixat en categories com les tarifes, el confort i la neteja o el servei i equipacions.
FGC preveu batre el seu rècord històric de viatgers
El president de FGC ho atribueix a la recuperació econòmica i l’ampliació de la xarxa a Sabadell i Terrassa
Publicat el 16 d’abril de 2016 a les 05:24
Et pot interessar
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
-
Societat
El millor torró de crema cremada de l'Estat del 2025 es fa a Catalunya
-
Societat
Egara Juga! torna a Terrassa amb una segona edició plena de novetats
-
Societat
Dos policies espanyols, a judici per falsificar fets en un cas de discriminació lingüística
-
Societat
Terrassa prohibeix l'adopció de gats negres fins que passi Halloween
-
Societat
Les piscines municipals de Terrassa tanquen l'estiu amb una ocupació de fins a 130.000 banyistes
