Ficosa crea un retrovisor intel·ligent que millora la visió posterior

Aquest sistema pioner revoluciona l'experiència de la conducció, incrementant la seguretat i el confort

Publicat el 14 d’abril de 2016 a les 17:59
Actualitzat el 16 d’abril de 2016 a les 14:37

Ficosa presenta un retrovisor interior intel·ligent Foto: Ficosa


Ficosa, empresa de Viladecavalls dedicada a la creació de solucions de visió, seguretat, eficiència i connectivitat d'alt contingut tecnològic per a la indústria, s'avança al mercat amb la presentació d'un retrovisor interior intel·ligent (IRMS). Aquest sistema, que compta amb una pantalla integrada en l'estructura habitual del retrovisor interior, funciona com un mirall o com un monitor que retransmet les imatges de la càmera situada a la part posterior del vehicle, segons les necessitats del conductor. L' IRMS és el primer producte que neix fruit de l'aliança amb Panasonic, integrant el know-how de Ficosa amb la tecnologia de la companyia japonesa.
 
El conseller delegat de Ficosa, Xavier Pujol, assenyala: "Aquest producte pioner és una mostra significativa del potencial que ens ofereix l'aliança amb la multinacional japonesa". En aquest sentit, afegeix: "Seguim treballant juntament amb Panasonic per augmentar la nostra capacitat tecnològica i integrar tecnologies complementàries en nous productes clau, que seran la base del futur de l'automòbil en connectivitat, seguretat i eficiència".
 
El retrovisor interior intel·ligent atorga un significatiu valor afegit al mirall convencional, millorant l'experiència de conducció i incrementant la seguretat i el confort al volant. Aquesta solució amplia el camp de visió posterior fins a un valor de 50° (més del doble en comparació amb un mirall tradicional), de manera que es redueixen  considerablement els angles morts. També atenua els enlluernaments i millora la visibilitat en zones amb poca llum.
 
La càmera que incorpora aquest retrovisor intel·ligent és digital i ofereix una imatge d'alta resolució. Ficosa compta amb la capacitat d'integrar aquesta càmera en diverses ubicacions de l'automòbil segons les preferències de les companyies fabricants d'automòbils, ja sigui a l'interior o a l'exterior del vehicle. Així mateix, aquest sistema inclou una pantalla LCD de Panasonic, que està situada a l'estructura tradicional del retrovisor interior, capaç de funcionar com a mirall o com un monitor que transmet amb gran nitidesa les imatges que recull la càmera.
 
Funcions addicionals d’alt valor afegit
 
La directora de la unitat de negoci de Sistemes de retrovisor, Mercedes Pujol, explica: "A Ficosa portem nou anys treballant intensament en la investigació i el desenvolupament del retrovisor electrònic exterior (CMS), un fet que ens ha ofert un valuós know-how per desenvolupar l'IRMS, millorant les prestacions d'un retrovisor tradicional". També subratlla que "la companyia ofereix com a valor afegit l'opció d'integrar en el retrovisor interior intel·ligent el Sensor & Camera Cleaning", una solució totalment innovadora que permet netejar de manera automàtica la brutícia que s'adhereixi a la càmera.
 
L'IRMS destaca, a més, per la seva possibilitat de funcionar a pantalla partida com a mirall i monitor alhora. En aquest mode de funcionament també pot projectar la imatge d'altres dispositius integrats en el vehicle com la càmera de pàrquing o, fins i tot, càmeres internes pel control dels nens, entre d'altres. Així mateix, permetrà la inclusió d'ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) en aquest sistema de visió, oferint al conductor informació sobre els vehicles que el segueixen.
 
Actualment, Ficosa ja està treballant amb diferents fabricants d'automòbils en la integració del retrovisor interior intel·ligent, personalitzant-lo en funció dels requisits de cadascun. A mitjans d'aquest any s'espera que s'aprovi la regulació sobre aquest àmbit a nivell europeu i es preveu que els vehicles puguin circular amb aquest sistema integrat a principis de 2018.
 
 
L’aliança de Ficosa i Panasonic
 
L'acord entre Ficosa i Panasonic es va materialitzar el 30 de juny del 2015 amb l'adquisició per part de la multinacional japonesa del 49% de les accions de Ficosa. Les dues companyies s'han associat per incrementar la seva capacitat tecnològica i integrar tecnologies complementàries amb l'objectiu d'encapçalar la transició del mercat de l'automoció a les noves categories de producte, que seran la base de l'automòbil del futur, especialment en les àrees de connectivitat del vehicle, en els sistemes de seguretat per a una conducció cada cop més assistida, i en l'e-mobilitat.