Foment es compromet a reprendre les obres de l'enllaç entre l'AP7 i l'A-2 a Castellbisbal

El secretari d'Estat d'Infraestructures ho ha anunciat després d'una reunió amb alcaldes del Vallès Occidental, entre ells el de Terrassa, i del Baix Llobregat

Publicat el 02 de febrer de 2011 a les 22:50
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha assegurat aquest dimarts que el Ministeri de Foment reprendrà en breu les obres de l'enllaç entre l'AP-2 i l'AP7. Morlán ha fet aquest anunci després de reunir-se amb els alcaldes de Terrassa, Castellbisbal, Rubí, El Papiol, Pallejà, Corbera de Llobregat i Sant Andreu de la Barca. El secretari d'Estat ha explicat als alcaldes que l'estiu passat el ministeri va decidir aturar les obres per prioritzar les infraestructures ferroviàries per sobre de les viàries, les obres no començades i els projectes aprovats però que el seu pressupost havia patit una desviació del 20% més de l'inicial previst, com era el cas de l'enllaç entre aquestes dues vies.

L'alcaldessa de Sant Cugat del Vallès, Mercè Conesa, ha celebrat la intenció de Foment de reprendre les obres i ha destacat que és una “molt bona notícia” tant per al Vallès Occidental com per al Baix Llobregat. Conesa ha explicat que li ha traslladat a Morlán la necessitat d'acabar aquesta infraestructura perquè aquestes dues comarques representen gairebé el 20% del PIB català i que es tracta d'una obra “cabdal” per al desenvolupament de Catalunya.

Units contra la retallada
L'enllaç de l'AP-7 i l'AP-2 a Castellbisbal va ser una de les cinc grans obres d'infraestructures que el ministre de Foment, José Blanco, va anunciar l'estiu passat que s'interromprien en el marc d'un ajustament pressupostari, a més d'avançar que se'n reprogramarien 32 més per valor de 1.200 milions d'euros. A més d'aquesta obra, el ministre va assegurar que es rescindirien els contractes de les obres del tram Medinyà-Orriols de l'A-2; del tram Lleida-Rosselló de l'A-14; del tram Rosselló-Almenar de l'A-14; i del tram de la variant Valls-Montblanc de l'A-27.

Després de conèixer aquesta decisió, els alcaldes de Terrassa, Rubí, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, el Papiol, Corbera de Llobregat, Sant Cugat del Vallès i Castellbisbal van fer un front comú per demanar a Foment que no interrompés els treballs. Tot ells van coincidir en afirmar que l'enllaç de l'AP-7 amb l'A-2 és una obra “estratègica de país” i no només d'”àmbit municipal”.