Pràcticament 17 quilòmetres separen des del peu de la Mola fins a les portes del Parc Natural de Collserola a través de la Via Verda. Un projecte que l'Associació per la Defensa i Estudi de la Natura (ADENC) reivindica i que ha involucrat la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i el Consell Comarcal del Vallès Occidental (CCVOC).
El passat divendres va organitzar la Jornada Via Verda Sant Llorenç-Collserola en el marc de conscienciació sobre l'actual context d'emergència climàtica, dut a terme a la Sala d'Actes de Ciències Polítiques del campus vallesà, per preparar els diferents actors del territori per impulsar instruments de col·laboració i avançar en la protecció d'aquest espai.
Els objectius passen per la conservació de la biodiversitat, l'ús de lleure ciutadà a través de l'ordenació de la mobilitat, l'ús públic i la proposta d'actuacions que donin un impuls al medi natural. El patrimoni paisatgístic de la plana vallesana és l'àmbit de connexió entre els espais naturals protegits del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac i el Parc Natural de Collserola.
Es posa sobre la taula com a connector ecològic i espai de lleure que limita el creixement urbà del Vallès. La zona s'estructura des dels espais agroforestals de la plana vallesana, seguint els eixos fluvials i que constitueix un important mosaic d'ambients agrícoles i forestals.
[noticiadiari]71/30963[/noticiadiari]
Front comú per a la preservació de la Via Verda Sant Llorenç-Collserola
Societat
El Consell Comarcal, la UAB i l'ADENC posen de rellevància la connexió territorial vallesana en l'actual context d'emergència climàtica
ARA A PORTADA
-
Societat Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal Redacció
-
Societat Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa Redacció
-
Vida offline La comarca més exitosa de la selectivitat: tres de les cinc millors notes de Catalunya Gerard Mira
-
-
Societat Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat Redacció
Publicat el
05 de desembre de 2021 a
les 15:00
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
-
Societat
El millor torró de crema cremada de l'Estat del 2025 es fa a Catalunya
-
Societat
Egara Juga! torna a Terrassa amb una segona edició plena de novetats
-
Societat
Dos policies espanyols, a judici per falsificar fets en un cas de discriminació lingüística
-
Societat
Terrassa prohibeix l'adopció de gats negres fins que passi Halloween
