
L’Oficina Local d’Habitatge de l’Ajuntament de Terrassa està atenent a més de 200 persones cada dia amb motiu de la nova convocatòria d’ajuts que ha obert la
Generalitat de Catalunya. Les persones que reuneixen els requisits establerts podran sol·licitar aquests ajuts abans del 30 de juny. En el cas que els contractes de
lloguer s’hagin signat durant el 2013, a través de la Borsa de mediació, el termini finalitzarà el 30 d’octubre. La tramitació dels expedients va a càrrec de l’Oficina Local d’Habitatge, d’acord al conveni de col·laboració que manté l’Ajuntament de Terrassa amb la Generalitat de Catalunya des de l’any 2005.
Per demanar aquests ajuts, les persones beneficiàries han de acreditar la residència a Catalunya durant cinc anys, dos dels quals han de ser immediatament anteriors a
la data de presentació de la sol·licitud. També han de ser titulars del contracte de lloguer, que l’import d’aquest no excedeixi els 600€ i que el rebut es pagui mitjançant domiciliació o transferència bancària. Pel que fa a la capacitat econòmica, la unitat de convivència que resideixi a l’habitatge de lloguer no pot ingressar més de 1,5 vegades l’IRSC. En el cas de famílies de 2 membres, el màxim és de 16.428,31€ anuals, mentre que per a les de 4 membres el límit és de 17.195,92€. Les persones que visquin soles i hi vulguin optar, no poden ingressar més de 15.935,46€.
Aquests ajuts no es poden demanar si la persona és beneficiària de la Renda Bàsica d’Emancipació o de prestacions econòmiques d’especial urgència per a mensualitats
de lloguer. Tampoc es pot tramitar en el cas que el contracte de lloguer sigui amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya (ADIGSA).
La Generalitat de Catalunya ha destinat 22 milions d’euros per a aquest convocatòria d’ajuts, amb l’objectiu de facilitar l’accés a l’habitatge a les persones amb dificultats econòmiques. Els anys 2011 i 2012, la Generalitat no havia obert nous ajuts, sinó que s’anaven renovant les sol·licituds a les persones que tenien reconeguda aquesta prestació en anys anteriors i continuaven reunint les condicions necessàries.
Aquesta revisió es fa anualment, així que les persones que hagin prorrogat l’ajut aquest 2013, abans de la nova convocatòria, no cal que tramitin una nova sol·licitud.
L’Oficina Local d’Habitatge ha revisat 143 expedients aquest any. Entre els anys 2005 i 2012, l’Oficina Local d’Habitatge ha tramitat prop de 5.000 expedients, concretament 4.909, amb els quals es calcula que els beneficiaris i beneficiàries han rebut, en conjunt, prop de 10 milions d’euros. La quantitat màxima mensual era de 240€. Amb aquesta nova convocatòria de la Generalitat, l’ajut podrà oscil·lar entre 20€ i 200€ mensuals.
Oficina al carrer Pantà
Des del gener passat, l’Oficina Local d’Habitatge està ubicada a l’edifici municipal del
carrer Pantà, numero 30, que acull també altres serveis de l’àrea de Planificació
Urbanística i Territori.
L’horari d’atenció és:
- Dilluns, dimarts i dimecres: de 9 a 14h i de 16 a 18h
- Dijous i divendres de 9 a 14h
Habitatge Terrassa atén i informa també de manera no presencial:
- Per telèfon: 937336171
- Per correu electrònic: habitatge@terrassa.cat
- Al seu web: www.habitatgeterrassa.cat
- Per Twitter: @trshabitatge