Fa poques setmanes, aquest diari feia ressò de les queixes d'alguns comerciants i restauradors de la Rambla, que es mostraven cansats i preocupats per la situació econòmica i comercial en què es troba aquest tram de la ciutat. Concretament, es queixaven de no haver rebut l'atenció ni l'ajuda necessària per part del consistori, a fi de suportar les obres que han reduït en un gran percentatge el volum d'ingressos durant els darrers dos anys. Alguns, fins i tot, no descartaven la idea de crear una associació de comerciants pròpia i separar-se, així, de l'Associació de Comerciants Terrassa Centre, que, segons ells, no els havien donat gaire suport durant aquest temps.
Davant d'aquesta situació, la tinent d'alcalde de l’Àrea de Planificació Urbanística i Territori, Carme Labòria, s'ha mostrat comprensiva amb les queixes dels comerciants: “Evidentment, estan patint unes obres importants, però no s'ha tallat mai la circulació de vianants. Hem mirat sempre d'acordar totes les reformes amb ells i hem fet diverses campanyes per promocionar el comerç i el trànsit, com són exemple les tanques que vam instal·lar per aïllar les obres”.
Labòria ha explicat que si l'Ajuntament s'ha negat a promoure algunes iniciatives a la Rambla, com la instal·lació d'una pantalla gegant, ha estat per motius de seguretat. “No podíem garantir les evacuacions en cas de risc d'incendi. Per contra, l'any passat vam invertir 70.000 euros només en campanyes per promocionar la Rambla”, ha dit la tinent d'alcalde.
El que queda per fer
Després de dos anys d'obres per la prolongació de la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat, ara toca començar el projecte de reconstrucció de la Rambla que, en breu, presentarà l'arquitecte Beth Galí, qui també es va encarregar de la reforma de l'avinguda Barcelona.
Segons ha explicat Carme Labòria, les línies bàsiques del projecte són: voreres més amples per afavorir l'eix comercial, un passeig central, més il·luminació a les voreres i un carril únic de circulació a banda i banda del passeig. La reducció del trànsit finalitzarà a l'alçada del Centre Cultural, on continuaran com fins ara els dos carrils per a cadascun dels sentits de circulació.
L'objectiu, segons ha explicat la tinent d'alcalde, és aconseguir allargar al màxim l'eix comercial del Portal de Sant Roc i evitar que “la Rambla sigui només una via de comunicació entre el nord i el sud de la ciutat”, ha dit.
Davant d'aquesta situació, la tinent d'alcalde de l’Àrea de Planificació Urbanística i Territori, Carme Labòria, s'ha mostrat comprensiva amb les queixes dels comerciants: “Evidentment, estan patint unes obres importants, però no s'ha tallat mai la circulació de vianants. Hem mirat sempre d'acordar totes les reformes amb ells i hem fet diverses campanyes per promocionar el comerç i el trànsit, com són exemple les tanques que vam instal·lar per aïllar les obres”.
Labòria ha explicat que si l'Ajuntament s'ha negat a promoure algunes iniciatives a la Rambla, com la instal·lació d'una pantalla gegant, ha estat per motius de seguretat. “No podíem garantir les evacuacions en cas de risc d'incendi. Per contra, l'any passat vam invertir 70.000 euros només en campanyes per promocionar la Rambla”, ha dit la tinent d'alcalde.
El que queda per fer
Després de dos anys d'obres per la prolongació de la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat, ara toca començar el projecte de reconstrucció de la Rambla que, en breu, presentarà l'arquitecte Beth Galí, qui també es va encarregar de la reforma de l'avinguda Barcelona.
Segons ha explicat Carme Labòria, les línies bàsiques del projecte són: voreres més amples per afavorir l'eix comercial, un passeig central, més il·luminació a les voreres i un carril únic de circulació a banda i banda del passeig. La reducció del trànsit finalitzarà a l'alçada del Centre Cultural, on continuaran com fins ara els dos carrils per a cadascun dels sentits de circulació.
L'objectiu, segons ha explicat la tinent d'alcalde, és aconseguir allargar al màxim l'eix comercial del Portal de Sant Roc i evitar que “la Rambla sigui només una via de comunicació entre el nord i el sud de la ciutat”, ha dit.