ICV Viladecavalls vol reobrir el debat sobre el soterrament de les línies d'Alta Tensió de Can Trias. Segons ICV, fins els mes d'abril existia una partida de 12 mil euros per tal de fer un estudi dels costos de soterrament d'aquestes línies. Han explicat que “aquesta partida era la conseqüència d'un conveni que l'Ajuntament va signar amb la Generalitat l'any 2001”.
A més, els ecosocialistes posen sobre la taula una altra dada que tracta dels acords de Ple presos per unanimitat en relació a les obres del 4rt cinturó. “El darrer es remunta a l'any 2006 i incloïa, entre d'altres, demanar al ministeri de Foment el soterrament de les línies d'Alta tensió com a compensació al pas d'aquesta carretera pel municipi”, ha anunciat Iniciativa.
Carles Rodríguez, portaveu d'ICV, critica al govern de Viladecavalls que “el soterrament d’aquestes línies mai ha sigut una prioritat pels governs de CiU, i ho demostra el fet que recentment s’hagin carregat la partida per a l’estudi de soterrament i que mai hagin estat capaços d’exigir a Foment el soterrament de les línies com a compensació pel 4rt cinturó”. Segons Rodríguez, “les línies aèries en zones urbanes com Can Trias comporten una agressió important a l’entorn, tant per l’efecte visual com dels camps electromagnètics, per tant, considerem necessari reprendre aquest assumpte mitjançant un nou conveni amb la Generalitat I Fecsa-Endesa”.
A més, els ecosocialistes posen sobre la taula una altra dada que tracta dels acords de Ple presos per unanimitat en relació a les obres del 4rt cinturó. “El darrer es remunta a l'any 2006 i incloïa, entre d'altres, demanar al ministeri de Foment el soterrament de les línies d'Alta tensió com a compensació al pas d'aquesta carretera pel municipi”, ha anunciat Iniciativa.
Carles Rodríguez, portaveu d'ICV, critica al govern de Viladecavalls que “el soterrament d’aquestes línies mai ha sigut una prioritat pels governs de CiU, i ho demostra el fet que recentment s’hagin carregat la partida per a l’estudi de soterrament i que mai hagin estat capaços d’exigir a Foment el soterrament de les línies com a compensació pel 4rt cinturó”. Segons Rodríguez, “les línies aèries en zones urbanes com Can Trias comporten una agressió important a l’entorn, tant per l’efecte visual com dels camps electromagnètics, per tant, considerem necessari reprendre aquest assumpte mitjançant un nou conveni amb la Generalitat I Fecsa-Endesa”.