La companyia energètica Endesa ha instal·lat dispositius anti-col·lisió en una línia elèctrica de mitja tensió del Vallès Occidental amb l'objectiu de protegir les aus de la comarca. Aquesta actuació, que ha suposat una inversió superior als 10.000 euros, redueix, d'una banda, el risc elèctric per a les aus i, de l'altra, millora la qualitat del servei als municipis de Sabadell, Terrassa, Sant Quirze del Vallès, Rubí , i el nucli de Les Fonts.
Els treballs han consistit en la instal·lació de 100 anelles dialèctriques de colors cridaners en un tram de línia aèria de 25 kV que transcorre en una zona de cultiu situada entre la carretera N-150 i l'autopista C-58, al terme municipal de Terrassa. Aquests elements, que són unes espirals de colors ancorades directament als cables, pretenen augmentar la visibilitat de la línia des de la llunyania amb la finalitat que les aus la vegin a major distància i, per tant, la puguin esquivar durant el vol.
D'aquesta manera, els dispositius redueixen el risc elèctric en el moment en què un ocell s'aproxima a la línia, ia més, les anelles també tenen una altra funció, ja que eviten que els diferents cables de què disposen les xarxes aèries puguin arribar a tocar entre si. Aquesta situació podria tenir lloc durant episodis de forts vents, el que provocaria la desconnexió automàtica de la línia i el conseqüent tall de subministrament als clients que en depenen.
Instal·len dispositius per protegir l'avifauna en una línia elèctrica que cobreix el Vallès Occidental
Societat
Aquesta actuació ha suposat una inversió superior als 10.000 euros
ARA A PORTADA
-
Política Terrassa invertirà prop de 10 milions d'euros per modernitzar els equipaments educatius Redacció
-
-
Política Terrassa constitueix les dues primeres comunitats energètiques per abastir 150 famílies Redacció
-
-
Successos Dues persones denunciades i 25 identificades a Terrassa en un dispositiu contra l'incivisme al barri de Sant Pere Nord Redacció
Publicat el
14 de setembre de 2019 a
les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
