Ja cauen les primers gotes de pluja

La Generalitatha activat l'alerta del Pla Especial d'Emergències per Inundacions a Catalunya

Publicat el 07 d’agost de 2013 a les 17:26
Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat l’Alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT en base a les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de pluges intenses. El risc és molt alt a Terrassa entre les vuit i les dues de la matinada, i ara ja han començat a caure les primeres gotes
 
Segons la darrera previsió del Servei Meteorològic de Catalunya, plourà amb intensitat a partir d’aquesta tarda i durant la propera nit de manera generalitzada a tot el país. A partir de la tarda les pluges afectaran la meitat nord de Catalunya i també a Terres de l’Ebre. Serà a partir d’aquest vespre quan les precipitacions s’estendran a tot el litoral i prelitoral català i part de la Catalunya Central i Pirineu oriental. De matinada, les pluges podran ser molt intenses en especial a  la franja que va del Baix Camp a la Selva.
 
Les precipitacions aniran acompanyades de tempesta i localment de calamarsa o pedra, també es poden produir ratxes fortes de vent.
 
Per aquest motiu, Protecció Civil de la Generalitat demana extremar les precaucions a les activitats de lleure i pública concurrència a l’aire lliure durant aquesta tarda i nit, sobretot a les comarques del litoral i prelitoral i a totes les zones properes a lleres dels rius i rieres. Convé netejar els embornals i desguassos abans que s’iniciïn les pluges i cal evitar aparcar els vehicles a prop de rieres o de passos subterranis a prop de les platges.
 
D’altra banda, demà dijous, es preveu mar de fons del nord a les comarques de l’Alt Empordà i Baix Empordà, amb onades que poden superar els 2,5 metres (maregassa).
 
Protecció Civil de la Generalitat demana precaució a prop de lleres, rius i guals: en el moment de la tempesta cal allunyar-se d’aquest punts i no travessar-los. Si les tempestes van acompanyades de llamps, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques. Als àmbits urbans cal mantenir nets els embornals, les terrasses i patis i els accessos als baixos per evitar l’acumulació d’aigua, sobretot si habitualment es produeix aquesta afectació. Més consells a: www.gencat.cat/interior/inundacions
 
Des del Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya CECAT, Protecció Civil ha avisat els municipis afectats per la situació de risc i informarà les activitats com càmpings, colònies i travesses de l’evolució de la previsió. A més, s’ha fet un enviament de missatges de text SMS amb aquest avís a la base de persones sordes subministrada per la Federació de Sords de Catalunya FESOCA.
 
Es pot seguir l’evolució meteorològica al compte de Twitter @meteocat i els consells d’autoprotecció al compte de twitter de Protecció Civil @emergenciescat.