El grup parlamentari de Junts pel Sí ha impulsat una proposta de resolució al Parlament de Catalunya en que exigeix "el traspàs a la Generalitat de la línia ferroviària de les comarques de Lleida amb el finançament corresponent", que permetria que, d'aquesta manera, "es podria articular, de manera efectiva i directa, una estratègia ferroviària de trens lleugers entre Lleida i Manresa".
La proposta també inclou altres demandes per reduir el preu dels bitllets del tren AVANT -que circula entre Lleida i Barcelona- per sota els 0,10 €/Km i flexibilitzar-ne les condicions d'ús. El document demana, entre d'altres, "que es modifiqui a la baixa el preu de l'abonament, tenint en compte que es tracta d'un servei bàsic utilitzat per molts viatgers; i que se'n flexibilitzin les condicions d'ús per tal que els abonaments puguin ser útils més dies i suposin un estalvi real per als usuaris".
La proposta de resolució insta el govern de l'Estat a aplicar les mateixes devolucions en cas de retard tant als bitllets de l'AVE com als d'AVANT, independentment del seu trajecte i dels motius que ocasionen el retard. A més, també demana modificar les condicions de la Targeta Plus en alguns termes, com ara ampliar el termini de formalització; que un cop formalitzat l'abonament l'usuari pugui agafar qualsevol dels trens que fan el trajecte contractat; o que els usuaris de la Targeta Plus puguin disposar dels bitllets integrats de rodalies.
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de maig de 2016 a
les 05:16
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
