22
de setembre
de
2022, 12:05
Junts per Terrassa ha presentat al Ple de setembre una proposta per demanar el traspàs total de Rodalies a la Generalitat. El partit polític al·lega una mala gestió de la xarxa ferroviària per part del Govern de l'Estat i unes inversions insuficients a Rodalies Catalunya, "agreujada per la manca d’execució del Govern de l’Estat de les inversions pressupostades", segons declara el partit.
El 2010, el servei de Rodalies va traspassar-se parcialment a la Generalitat. L'acció, però, va suposar canvis en la gestió però no en la titularitat de la infraestructura, que continua sent de l'Estat. Així, el traspàs es va limitar als horaris, tarifes i atenció al client. JxT considera aquests canvis com a insuficients 12 anys després, i per aquest motiu demana un traspàs total, que inclogui el total de les infraestructures d’ADIF, els fons econòmics per fer les inversions pendents i els diners necessaris per prestar el servei de manera més eficient.
“Aquesta és ja una vella reivindicació d’aquest Ajuntament, però davant els greus fets succeïts el 9 de setembre que van comportar la paralització total de tots els trens durant 3 hores i que va afectar a més de 80.000 usuaris, no ens podem quedar de braços plegats", ha declarat la portaveu del Grup Municipal de JxT, Meritxell Lluís. La portaveu es refereix a l'avaria a la xarxa de telecomunicacions que va causar el caos a Rodalies de Catalunya durant aquell divendres, deixant sense funcionament els serveis de Rodalies, Regionals i Llarga Distància durant hores, i que va fer augmentar un 26% els usuaris a les estacions de FGC de Terrassa durant aquell dia.
“Cada setmana els usuaris del servei pateixen algun tipus d’incidència. Els terrassencs i les terrassenques ens mereixem un servei de qualitat a l’alçada d’un país europeu de primera. La mobilitat segura, accessible i de qualitat és un dret que cal garantir”, continua Meritxell Lluís. El partit afirma que la Generalitat té una solvència més que acreditada en la gestió d’aquest tipus de serveis, com prova el bon funcionament dels Ferrocarrils de la Generalitat.
En la mateixa línia, JxT menciona que les iniciatives com la que ha impulsat el Govern espanyol, facilitant la gratuïtat del servei fins a final d’any per tal d’impulsar l’ús del transport públic, perden tot el seu sentit si aquest servei pateix incidències i retards de forma sistemàtica. Evidencien que cal prioritzar que el transport públic sigui fiable, segur i accessible per tothom, "i en el cas de Rodalies de Catalunya això implica traspassar totalment la gestió a la Generalitat".
El 2010, el servei de Rodalies va traspassar-se parcialment a la Generalitat. L'acció, però, va suposar canvis en la gestió però no en la titularitat de la infraestructura, que continua sent de l'Estat. Així, el traspàs es va limitar als horaris, tarifes i atenció al client. JxT considera aquests canvis com a insuficients 12 anys després, i per aquest motiu demana un traspàs total, que inclogui el total de les infraestructures d’ADIF, els fons econòmics per fer les inversions pendents i els diners necessaris per prestar el servei de manera més eficient.
“Aquesta és ja una vella reivindicació d’aquest Ajuntament, però davant els greus fets succeïts el 9 de setembre que van comportar la paralització total de tots els trens durant 3 hores i que va afectar a més de 80.000 usuaris, no ens podem quedar de braços plegats", ha declarat la portaveu del Grup Municipal de JxT, Meritxell Lluís. La portaveu es refereix a l'avaria a la xarxa de telecomunicacions que va causar el caos a Rodalies de Catalunya durant aquell divendres, deixant sense funcionament els serveis de Rodalies, Regionals i Llarga Distància durant hores, i que va fer augmentar un 26% els usuaris a les estacions de FGC de Terrassa durant aquell dia.
“Cada setmana els usuaris del servei pateixen algun tipus d’incidència. Els terrassencs i les terrassenques ens mereixem un servei de qualitat a l’alçada d’un país europeu de primera. La mobilitat segura, accessible i de qualitat és un dret que cal garantir”, continua Meritxell Lluís. El partit afirma que la Generalitat té una solvència més que acreditada en la gestió d’aquest tipus de serveis, com prova el bon funcionament dels Ferrocarrils de la Generalitat.
En la mateixa línia, JxT menciona que les iniciatives com la que ha impulsat el Govern espanyol, facilitant la gratuïtat del servei fins a final d’any per tal d’impulsar l’ús del transport públic, perden tot el seu sentit si aquest servei pateix incidències i retards de forma sistemàtica. Evidencien que cal prioritzar que el transport públic sigui fiable, segur i accessible per tothom, "i en el cas de Rodalies de Catalunya això implica traspassar totalment la gestió a la Generalitat".