La Cambra mostra les oportunitats de negoci a Alemanya

Publicat el 10 d’abril de 2013 a les 16:45
Foto: Cambra

La Cambra de Comerç de Terrassa ha organitzat una sessió per parlar sobre les oportunitats de negoci i d'inversió al mercat alemany. Palacios-Tovar, consultor analista de la Cambra i expert en el mercat alemany, considera que Alemanya ofereix avui grans oportunitats per a pimes catalanes.

Amb 82 milions d'habitants, Alemanya és avui el mercat més gran de la Unió Europea. Amb un alt nivell adquisitiu i una capacitat de consum superior a la mitja europea, amb personal altament qualificat i una marcada cultura empresarial orientada a l'exterior, junt amb l'estabilitat política i econòmica del país, el mercat alemany pot representar una bona oportunitat per a les empreses catalanes.

En un acte davant de 32 directius d'empreses, Palacios-Tovar ha dit que tot i que les grans empreses catalanes ja hi estan presents en aquest mercat, ara és el moment d'explorar les oportunitats per a les petites i mitjanes empreses. En aquests moments, els sectors amb més potencial per orientar el seu negoci al mercat alemany són els relacionats amb la indústria tèxtil, cosmètica, vins i productes alcohòlics, indústria química i farmacèutica, material elèctric, industria del metall i components per a l'automòbil, entre altres.

Una característica específica de l'economia alemanya és que el sector industrial és comparativament més important que en d'altres països desenvolupats, tot i que en l'actualitat està perdent importància davant del sector serveis. El sector industrial és la base de l'economia, en què destaquen principalment les branques de l'automòbil, el sector químic, la maquinària, l'electrònica i la biotecnologia. La principal característica de la indústria alemanya resideix en la capacitat per aplicar les tecnologies més modernes als productes més clàssics. En el sector dels serveis destaquen els serveis financers, el dels lloguers i, en general, el de serveis a empreses.

Les principals exportacions i importacions són comuns en l'economia alemanya i estan vinculats a vehicles i components, maquinària i productes químics. Tot i així, el mercat dels aliments biològics està experimentant una forta expansió a Alemanya i un dels sectors en alça i amb millors oportunitats de negoci és el de la biotecnologia.

Entre els sectors amb un major potencial de negoci també destaquen els serveis al consumidor, sectors d'alta tecnologia, multimèdia i electrònica. D'altra banda, Alemanya és el principal mercat del sector d'energia solar ja que és el major mercat en la instal·lació de plaques fotovoltaiques i el segon en la producció de panells solars. Altres sectors amb capacitat de negoci sorgits com a conseqüència dels programes de privatització de l'economia alemanya són el ferroviari, el subministrament d'aigua, les apostes esportives i els serveis postals.