La comarca ofereix serveis turístics digitals

El mòbil també és una nova forma de comunicació

Publicat el 07 d’octubre de 2009 a les 17:10
El Consorci de Turisme ha posat en marxa un nou projecte per aplicar les noves tecnologies a l’oferta turística de la comarca. Gràcies a una subvenció dels Fons europeus de desenvolupament regional (FEDER), de la Diputació de Barcelona i de la Generalitat es faran diferents actuacions per posar el valor els recursos i atractius de la comarca a traves de les tecnologies de la informació i la comunicació. Aquestes s’han convertit darrerament en un punt bàsic pel turisme ja que a través de pàgines web, aplicacions per a telèfons mòbils o punts d’informació digital permeten una major dinamització dels productes i faciliten l’accés als visitants.

La creació de serveis turístics digitals engloba la tasca turística realitzada pel Consorci des de fa dos anys. El projecte no es basa únicament en una actuació tancada, si no que unifica la informació turística de la comarca del Vallès Occidental per tal d’oferir-la a tot el públic potencial i objectiu d’una manera innovadora i accessible amb la utilització de noves tecnologies aplicades al turisme. Així doncs, el projecte de Serveis Turístics Digitals, és transversal i es pot emmarcar en projectes que afecten tot el territori com Els 3 monts, el turisme familiar, les rutes culturals i el turisme eqüestre.

El Consorci de Turisme del Vallès Occidental ha estat seleccionat per tal de gestionar una subvenció del programa FEDER d’un pressupost total de 545.315,96 sobre Creació de Serveis Turístics Digitals. El 50% del import total es finançarà amb fons FEDER -272.657,98 euros- i l’altra 50% amb subvencions de la Diputació de Barcelona i de la Generalitat.

Innovació i Turisme
La innovació s’ha convertit en un dels principals reptes del món empresarial i de les activitats econòmiques en general. En l’àmbit del turisme, els canvis en les modalitats predominants, els nous hàbits de consum i l’augment de la competència internacional, està forçant a les empreses i als destins turístics a desenvolupar nous productes i a adoptar noves tecnologies per mantenir-se competitives. La necessitat d’innovar s’ha convertit en una prioritat del sector turístic. Els nous productes, l’adopció de nous processos i l’aparició de noves formes organitzatives estan cada vegada més presents en el sector.

Les noves tecnologies aplicades al turisme
Els darrers anys el sector turístic ha experimentat una clara tendència a la digitalització dels seus serveis. Així, per exemple, és cabdal per a un destí disposar d’una bona pàgina web. Per tal de facilitar la informació al visitant i poder oferir informació i eines a través de la xarxa també és imprescindible la creació d’una base de dades en un format que permeti més tard la seva descàrrega a través d’internet com ho és per exemple, la georeferenciació de les rutes amb tracks i waypoints, ressenyant la latitud, la longitud i l’altitud amb coordenades UTM per a la possible descàrrega de les rutes mitjançant el GPS.

El mòbil també és una nova forma de comunicació en el món del turisme. És un mitjà de comunicació únic i diferencial amb una eficàcia comunicativa molt més alta que en d’altres mitjans. Existeixen diferents tipus de mecanismes per treballar a través del mòbil relacionades amb el turisme, com les descàrregues bluetooth que a través d’uns emissors permeten descarregar tota la informació turística sense passar per l’operador telefònic.