La Creu Roja ha desplegat a Terrassa una Unitat Mòbil d’Emergències amb la finalitat de donar atenció presencial davant d’emergències a les persones usuàries dels serveis de Teleassistència Domiciliària, Teleassistència Mòbil i Localitzador Personal. Aquesta unitat disposa d’un vehicle lleuger que permet al personal de Creu Roja aproximar-se al domicili de la persona que sol·liciti el servei de forma ràpida abans que arribi una ambulància.
Amb aquest nou sistema la Creu Roja pretén oferir un servei més ràpid i ajustat a les necessitats reals de les persones usuàries. Sovint les mobilitzacions tenen un component social que no es pot abordar amb un recurs exclusivament sanitari i darrera d’una caiguda nocturna no només hi pot haver una possible lesió, en el major nombre de casos el més greu es la sensació d’inseguretat que pateix la persona, i només cal tranquil·litzar-la i acompanyar la novament al llit.
El Servei de Teleassistència Domiciliària de la Creu Roja dóna una resposta immediata a les persones usuàries que es trobin en situacions d'emergència, les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any, quan es troben a casa. Mitjançant un dispositiu connectat a la línia telefònica i que es pot activar de forma remota, la persona usuària pot contactar en qualsevol moment amb els operadors de Creu Roja per a que puguin activar el recurs necessari per a resoldre la seva situació. Amb aquest servei es pretén prestar seguretat, protecció i caliu.
Per la seva banda, el servei de Localitzador Personal complementa l'oferta de serveis tecnològics de la Creu Roja i s'adreça a persones que poden desorientar-se, amb possibilitat d'avís en situacions potencialment perilloses.
La Creu Roja Terrassa incorpora una unitat mòbil d’emergències per a gent gran
L'objectiu és donar atenció presencial davant d’emergències
Ara a portada
Publicat el 18 de juliol de 2018 a les 11:49