La CUP de Terrassa diu que "defensa activament la vaga convocada pels sindicats CGT i COS en l'àmbit educatiu" per aquest dimecres 18. En un comunicat, la formació afirma que "les militants i simpatitzants de l'assemblea de Terrassa estan plenament en sintonia amb les seves reivindicacions i entenen els motius que els han portat a convocar la protesta".
Els militants cupaires, diuen, donaran suport aquest dimecres a la vaga, tant a les escoles i instituts de Terrassa com a la manifestació central de Barcelona.
Per la formació assembleària, l'educació "és una qüestió central en la nova República que volem construir". A més a més, diuen, "veiem el debat en relació al que hauria de ser el darrer pressupost de l'autonomia una oportunitat per a revertir retallades i millorar les condicions de vida de la població. Cal donar des d'ara mateix senyals i compromisos del nou país que volem construir: l'educació com a pilar central, l'equitat, la inclusió i la igualtat d'oportunitats mitjançant un sistema d'ensenyament públic gratuït i universal".
La CUP protesta perquè les seves propostes "han tingut una escassa acceptació per part de Junts pel Sí i el Govern en els debats previs a l'aprovació de la tramitació parlamentària del projecte de Pressupost 2017", i demanen un increment de 150 milions d'euros en la partida educativa, que seria "una bona mesura de cara a facilitar l'acord en torn als pressupostos".
Els cupaires consideren que "les reivindicacions i propostes de la Comunitat Educativa són raonables, de sentit comú i de mínims, de cara a revertir el cicle de retallades, dignificar l'educació pública, contribuir a l'equitat, la inclusió i la igualtat d'oportunitats", i posaria "les primeres pedres de la nova escola republicana". El partit afirma que aquestes reivindicacions són "socialment majoritàries" i, com a tal, la CUP Terrassa "es fa ressò de l'opinió i l'opció majoritàries de la ciutadania catalana en matèria educativa".
La CUP de Terrassa dona suport a la vaga d'ensenyament d'aquest dimecres
Els militants cupaires seran presents a les mobilitzacions a les escoles i instituts i a la manifestació de Barcelona
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de gener de 2017 a les 13:35
Actualitzat el 16 de gener de 2017 a les 14:06
Et pot interessar
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat
-
Societat Aquests són els noms més comuns al Vallès Occidental
-
Societat Comencen les obres per millorar la connexió entre la B-40 i l'A-2
-
Societat Així són faves del Vallès, el nou producte singular de les comarques de Barcelona
-
Societat Polèmica pel gir ultracatòlic d'una escola de Terrassa
-
Societat Terrassa ofereix 29 casals d'estiu per a joves i infants