La Fundació Amancio Ortega s'ha compromès aquest divendres a donar prop de 47 milions d'euros a la Generalitat per destinar-los a la compra de 61 aparells d'alta tecnologia contra el càncer i que s'ubicaran en hospitals públics catalans.
La donació de l'entitat de l'amo i fundador d'Inditex permetrà renovar bona part dels aparells que s'han quedat obsolets i que amb la crisi econòmica no s'havien pogut renovar. Els nous aparells arribaran de forma progressiva als centres mèdics a partir del 2018.
El conveni l'han signat el conseller de Salut, Antoni Comín, el director del CatSalut, David Elvira, i la vicepresidenta primera de la fundació i esposa del magnat, Flora Pérez, davant del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i el vicepresident executiu de la Fundació, José Arnau.
En concret, dels 47 milions, 37 es destinaran a renovar 18 equipaments de radioteràpia, anomenats acceleradors lineals. Això permetrà substituir tots els aparells que tenen més de vuit anys, més de la meitat dels que hi ha instal·lats a Catalunya. Els aparells, que encara s'han de licitar, es fan per encàrrec i a mida.
Els hospitals de la Vall d'Hebron, Sant Pau i Clínic, de Barcelona, en tindran tres de nous cadascun. L'ICO de Badalona, de L'Hospitalet de Llobregat i de Girona en tindran dos de nous cadascun, un anirà al Consorci de Terrassa, un a l'Arnau de Vilanova de Lleida i un a l'Hospital de la Santa Creu de Tortosa.
Els 9,84 milions restants serviran per substituir 43 mamògrafs, cosa que permetrà que no en quedi cap d'analògic i tots ja seran digitals. A més, els que s'ubiquin en hospitals públics de referència també tindran tomosíntesi, cosa que permet fer mamografies en tres dimensions.
Dos dels nous aparells aniran a Vielha i Tremp, dos a Lleida, tres a les Terres de l'Ebre (Amposta, Tortosa i Móra d'Ebre), tres a Tarragona, un a Reus, un al Vendrell, tres a les comarques de Girona (Figueres, Santa Caterina de Salt i Trueta), dos a Manresa, un a Vic, un a Berga, 17 a hospitals de l'àmbit metropolità i set més a ambulatoris de la mateixa regió sanitària.
La Fundació Amancio Ortega donarà un equip de radioteràpia al Consorci Sanitari de Terrassa
Societat
En total, la fundació de l'amo d'Inditex ha cedit 47 milions a la Generalitat per a comprar 61 aparells contra el càncer
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de maig de 2017 a
les 10:23
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
