El futur Centre d'Atenció Primària (CAP) de Can Roca, al nord de Terrassa, es podria començar a construir a finals de l'any vinent o el 2018, tot i que dependrà en última instància dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya. De moment, el Govern català té previst licitar el contracte d'execució de les obres del nou CAP Can Roca durant els propers sis mesos, és a dir, en la primera meitat del 2017. Si més no, la Generalitat inclou la construcció d'aquest equipament en la llista de contractes programats per aquest període, juntament amb deu actuacions més del Departament de Salut. El pressupost de la licitació és de poc més de tres milions i mig d'euros, concretament 3.520.470,17 euros (IVA inclòs).
El CAP Can Roca fa una dècada que es reivindica al barri. L'any 2007 l'Ajuntament de Terrassa va facilitar a la Generalitat de Catalunya, per a la construcció de l'equipament, uns terrenys situats en una pastilla entre els carrers de Fàtima, d'Isidre Nonell i de l'Estatut, al costat del també futur Institut Can Roca. L'any 2008 el llavors diputat a l'oposició Josep Rull va portar l'afer al Parlament de Catalunya, però el tripartit va desestimar la proposta de construcció immediata del centre, malgrat qualificar l'equipament de "prioritari" vist el creixement demogràfic de la zona. No va ser fins al final del govern de Montilla, els anys 2009 i 2010, que es van començar a moure fils i es van adjudicar els primers contractes per a la redacció del projecte. Després de més de sis anys d'estancament, la situació es podria desencallar en els propers mesos.
El CAP Can Roca, projectat per Forgas Arquitectes, tindrà una superfície de 1.871 metres quadrats i ajudarà a descongestionar altres centres de la ciutat, com el CAP Rambla. L'any 2010, amb Pere Navarro com a alcalde de Terrassa i la socialista Marina Geli com a consellera de Salut, l'Ajuntament de Terrassa i la Generalitat de Catalunya van signar un conveni per millorar la xarxa sanitària de la ciutat. Aleshores, a més del CAP Can Roca, també es va parlar de la construcció d'un nou centre d'atenció primària a l'avinguda de Barcelona i el desdoblament del CAP Rambla. L'any 2022, Terrassa hauria de tenir deu centres d'atenció primària; actualment en té set i el vuitè està en camí.
Actualment Terrassa compta amb els CAP de Sant Llàtzer (barri del Centre), Rambla (Centre), Nord (Ègara), Sud (Can Jofresa), Antoni Creus (Can Parellada), Est (Torre-sana) i Oest (la Maurina). La zona nord de Terrassa, amb el creixement urbanístic i demogràfic, és una de les més necessitades de nous equipaments, no només sanitaris.
Cal recordar que al costat del CAP Can Roca es construirà el definitiu Institut Can Roca, que des de fa anys s'ubica en barracons a l'avinguda de Béjar. La construcció dels nous equipaments, juntament amb la ja existent estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, dibuixarà una nova realitat per al barri.
La Generalitat té previst licitar les obres del CAP Can Roca de Terrassa el 2017
Societat
L'equipament sanitari, reivindicat des de fa una dècada, es podria començar a construir al carrer de Fàtima després de molts anys d'estancament | El Departament de Salut inclou la licitació del CAP Can Roca en la programació per als sis pròxims mesos, amb un pressupost de 3,5 milions d'euros
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Contingut patrocinat La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA Redacció
Publicat el
24 de novembre de 2016 a
les 15:15
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
