La nedadora de Terrassa Sarai Gascón somia amb l'or als Jocs Paralímpics

Entre el 7 al 18 de setembre afrontarà a Rio de Janeiro els seus tercers Jocs Paralímpics

Publicat el 06 de setembre de 2016 a les 18:30
Actualitzat el 06 de setembre de 2016 a les 23:48

La nedadora egarenca Sarai Gascón. Foto: CN Terrassa
 

Entre el 7 al 18 de setembre, la nedadora Sarai Gascón afrontarà a Rio de Janeiro els seus tercers Jocs Paralímpics amb un objectiu entre cella i cella: la medalla d’or. Després de la plata assolida a Pequín 2008 i de la plata i el bronze de Londres 2012, pujar al graó més alt del podi paralímpic suposaria completar el cercle virtuós per a una esportista que acumula 36 medalles entre Europeus, Mundials i Jocs Paralímpics.
 
L’egarenca reconeix que es tracta d’una fita ambiciosa. “És un objectiu complicat, indubtablement. Però és el meu somni i allò pel que porto treballant durant molt de temps. Està sent un any molt bo. A l’Europeu vaig assolir cinc títols i les meves millors marques personals, de manera que crec que arribo molt ben preparada. A més, ganes me’n sobren”.
 
El tècnic Jaume Marcé certifica aquesta sensació. “La Sarai està millor que mai. Tot i la seva joventut, ja és una esportista madura. Hem fet simulacres de competició i els resultats han estat molt esperançadors”. Marcé adverteix, però, que els Jocs Paralímpics “són l’objectiu màxim de molts nedadors de països com Austràlia, els Estats Units, Gran Bretanya o la Xina, on disposen de més estructura i mitjans que nosaltres”. L’entrenador considera que cal controlar especialment l’aspecte emocional. “Cal trobar el punt just entre la tranquil·litat excessiva i la sobreexcitació, la mesura exacta, com quan cuines un plat. Cal estar activat, però no massa ni massa poc. S’ha de tenir en compte que són esportistes que solen competir davant poc públic i ara es troben amb una piscina plena i amb un gran seguiment mediàtic”.
 
Quatre proves

Gascón disputarà quatre proves a la ciutat brasilera amb la voluntat de lluitar per la medalla en totes elles. Debutarà el diumenge 11 en els 200 m estils SM9, distància en què parteix amb la segona marca. La nedadora terrassenca considera que és la prova en què té més difícil pujar al podi. “Les rivals són molt fortes i hi ha molta igualtat”. D’entre les contrincants, destaquen les britàniques Amy Marren i Tully Kearney.
 
Posteriorment, la nedadora local afrontarà els 100 m lliures S9 (dilluns 12) i els 50 m lliures S9 (dimarts 13), proves en què surt amb el tercer millor registre. “Intentarem estar al podi en totes dues”, afirma Gascón. L’estatunidenca Michelle Konkoly i l’australiana Ellie Cole esdevenen les seves principals amenaces.
 
Gascón tancarà la seva participació paralímpica dijous 15 amb els 100 m papallona S9, prova en què acumula més opcions de penjar-se l’or. Parteix amb la millor marca d’inscripció, però assenyala el perill que suposen les xineses Jiexin Wang i Jialing Xu, que han tret el cap en l’elit aquest any, així com l’estatunidenca Elizabeth Smith i la britànica Tully Kearney.