La nova rambla donarà prioritat al vianant i no hi estarà permesa la circulació de vehicles privats

S'hi instal·laran quatre càmeres lectores de matrícules per tal de controlar-hi l'accés. L'Ajuntament ha agraït als terrassencs l'esforç realitzat durant aquest període d'obres a l'hora de canviar els seus hàbits de circulació. Abans d'iniciar-se les obres, aquest vial rebia un total de 35 mil cotxes diaris.

Publicat el 17 de febrer de 2011 a les 18:11
“La Rambla ha d'esdevenir un pol d'atracció comercial i de passeig per a tothom, un espai en el qual es prioritzarà el vianant, tal i com ja s'ha fet en aquests últims anys durant les obres. Per tant, és molt important poder garantir-hi la màxima seguretat viària.” En aquests termes s'ha expresat aquest dijous la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Carme Labòria, en relació a la nova rambla d'Ègara, les obres de la qual està previst que s'acabin el proper dia 26 de febrer.

Labòria, acompanyada per Lluïsa Melgares, regidora de Via Pública, i de Pere Montanya, gerent de la gerència d'Urbanisme, ha explicat que en aquest període d'obres s'han pogut estudiar i comprovar quines han de ser les mesures en mobilitat que s'han d'aplicar a partir d'ara en aquest vial remodelat per tal d'afavorir el vianant, i que la circulació hi estarà permesa només per al transport públic, per al servei de recollida de la brossa, per als residents de la zona que hi tinguin el pàrquing, i per als vehicles que hi hagin de carregar i de descarregar en unes franges horàries determinades. “Cal recordar que la nova configuració de la rambla respon a un procés participatiu endegat l'any 2006, a través del qual se'ns va traslladar la tasca de fer-ne un eix cívic i comercial, on no hi fos permesa la circulació de vehicles privats. Per tant, no estem parlant de res que ja no s'hagués establert abans de les obres”.

Per tal de propiciar-ho sense la necessitat de col·locar-hi pilones, l'Ajuntament ha ideat la instal·lació d'unes càmeres lectores de matrícules -quatre en total- per tal de controlar-hi l'accés. Durant els seus primers sis mesos de funcionament, els propietaris d'aquells vehicles que hagin circulat per la Rambla sense una autorització rebran per correu una carta en la qual se'ls informarà de la prohibició de fer-ho “sense que, de moment, i si és que no hi ha reincidència, rebin cap tipus de sanció”. Melgares ha explicat, en aquest sentit, que en casos excepcionals, com ara el trasllat de persones amb discapacitats físiques o malaltes, obres en cases particulars, o càrregues o descàrregues fora dels horaris marcats, es podrà demanar una autorització especial per circular-hi, amb antelació o fins i tot dos dies després que s'hagi produït la situació.

Labòria ha agraït als terrassencs l'esforç realitzat en aquests últims anys a l'hora de canviar els seus hàbits de circulació, i ha afegit que l'apertura al trànsit del tram del Quart Cinturó a Terrassa ho ha fet molt més fàcil, "tenint en compte que si tots els vehicles que circulaven per la Rambla abans de les obres -35 mil diaris- haguessin estat absorbits només pels carrers d'Arquímedes i de Galileu, actualment, aquests dos vials serien intransitables".