La plataforma TramVallès demana la inclusió d'una xarxa per unir tota la comarca al Pla d'Infraestructures

Fins al moment, el pla només inclou el tram que va des de Montcada fina a la Universitat Autònoma

Publicat el 28 d’abril de 2010 a les 17:28
La Plataforma pel TramVallès demana a la Generalitat que inclogui la totalitat del projecte en el Pla d'Infraestructures 2009-2018, en el qual ja s'ha inclòs l'itinerari Montcada-UAB.

Així, l'entitat vol que també es contempli que el tramvia del Vallès passi per Montcada i Reixac, Ripollet, Cerdanyola del Vallès i UAB, Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Sabadell, Terrassa, Sant Cugat del Vallès i Rubí.

Com a prioritat estableixen que en la primera fase es completi el trajecte fins a Badia del Vallès, ja que consideren que és el municipi més dens de Catalunya i des de la seva creació pateix un greu dèficit pel que fa a transport públic.

D'altra banda, creuen que també s'hauria d'incloure el seu pas per Barberà i Sant Cugat, ja que “a part de comunicar municipis i equipaments que actualment pateixen un greu dèficit de transport públic el tramvia vertebraria una autèntica malla ferroviària comarcal, al unir el TramVallès amb 4 línies de Rodalies de Catalunya i la totalitat de línies del Metro del Vallès d'FGC”, segons la plataforma.

El ple de Terrassa ja va aprovar una moció de suport al Tramvallès, proposta a la qual s'uniren també els ajuntaments de Badia del Vallès, Cerdanyola del Vallès, Palau-solità i Plegamans, Ripollet, Rubí, Sabadell, Sant Cugat del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda.

“Cal recordar que el tramvia té un cost per quilòmetre molt menor que el metro i el ferrocarril soterrat, cosa que maximitza els beneficis de la seva inversió. El Vallès Occidental amb més de 800.000 habitants, és la segona comarca amb més població de Catalunya i necessita un transport públic ràpid i de qualitat que comuniqui les seves viles i ciutats entre si i amb les diferents línies de ferrocarril existents”, segons la plataforma.