
La primera de les dues tuneladores que perforen la ciutat per fer possible el perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat ja ha arribat a La Rambla després de completar els 3,1 quilòmetres de túnel que uneixen Can Roca amb el centre.
La tuneladora Ègara va sortir al gener des del dipòsit de trens de Can Roca, després d'haver arribat a Terrassa des del Canadà, i ara serà desmuntada al recinte de connexió de La Rambla per ser traslladada per peces pel mateix interior del túnel que ha perforat fins al calaix situat al parc de Vallparadís, on s'extraurà amb grues de gran tonatge.
El capçal i l'escut de la màquina, de 120 metres de longitud, es trauran a la superfície a la mateixa rambla, però la resta s'ha decidit traslladar fins a Vallparadís amb l'objectiu de minimitzar les afectacions al centre de la ciutat.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat aquest dilluns les obres per ser testimoni d'aquest “dia històric” a Terrassa, tal i com ha destacat l'alcalde, Pere Navarro.
Nadal ha confirmat que el calendari va segons el previst i que la segona tuneladora, que ja ha recorregut 2 quilòmetres i tot just acaba de sortir de l'estació d'UPC-Vallparadís, arribarà a completar el túnel abans de l'estiu. L'excavació del segon túnel es va iniciar el passat mes de juny a una distància d'entre 12 i 26 metres entre eixos del primer.
Durant la primavera, un cop retirades les instal·lacions auxiliars de la primera tuneladora, s'iniciarà la construcció de les galeries d'emergència que connectaran els dos túnels i es començarà a instal·lar la via en el túnel que ja s'ha completat.
L'estructura de les tres noves estacions ja està completada
Les estacions d'UPC-Vallparadís, de Can Roca i l'intercanviador de Renfe i FGC ja tenen l'estructura completa.
A l'estació d'UPC-Vallparadís s'ha acabat l'estructura de 3.200 metres quadrats i properament s'adjudicaran les obres d'arquitectura i instal·lacions de l'interior. Quant a la superfície, ja s'ha acabat la primera fase de la urbanització del parc i només queda l'espai de 6.000 metres quadrats per on s'extrauran les tuneladores.
Pel que fa a l'estació de Can Roca, ja es treballa en l'estructura interior, la construcció de les 5 plantes i les rampes del futur aparcament que s'ubicarà en aquest punt, amb un total de 264 places.
En l'Intercanviador dels FGC amb Renfe, ja s'ha executat l'estructura del recinte principal de l'estació i queda pendent l'estructura interior i l'excavació a la zona sud de la mateixa.
És previst que les obres del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la ciutat, que comprenen un nou tram de 4,5 quilòmetres amb tres noves estacions, acabin a mitjans del 2011 i que la línia funcioni totalment a la segona meitat de l'any que ve.
La tuneladora Ègara va sortir al gener des del dipòsit de trens de Can Roca, després d'haver arribat a Terrassa des del Canadà, i ara serà desmuntada al recinte de connexió de La Rambla per ser traslladada per peces pel mateix interior del túnel que ha perforat fins al calaix situat al parc de Vallparadís, on s'extraurà amb grues de gran tonatge.
El capçal i l'escut de la màquina, de 120 metres de longitud, es trauran a la superfície a la mateixa rambla, però la resta s'ha decidit traslladar fins a Vallparadís amb l'objectiu de minimitzar les afectacions al centre de la ciutat.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat aquest dilluns les obres per ser testimoni d'aquest “dia històric” a Terrassa, tal i com ha destacat l'alcalde, Pere Navarro.
Nadal ha confirmat que el calendari va segons el previst i que la segona tuneladora, que ja ha recorregut 2 quilòmetres i tot just acaba de sortir de l'estació d'UPC-Vallparadís, arribarà a completar el túnel abans de l'estiu. L'excavació del segon túnel es va iniciar el passat mes de juny a una distància d'entre 12 i 26 metres entre eixos del primer.
Durant la primavera, un cop retirades les instal·lacions auxiliars de la primera tuneladora, s'iniciarà la construcció de les galeries d'emergència que connectaran els dos túnels i es començarà a instal·lar la via en el túnel que ja s'ha completat.
L'estructura de les tres noves estacions ja està completada
Les estacions d'UPC-Vallparadís, de Can Roca i l'intercanviador de Renfe i FGC ja tenen l'estructura completa.
A l'estació d'UPC-Vallparadís s'ha acabat l'estructura de 3.200 metres quadrats i properament s'adjudicaran les obres d'arquitectura i instal·lacions de l'interior. Quant a la superfície, ja s'ha acabat la primera fase de la urbanització del parc i només queda l'espai de 6.000 metres quadrats per on s'extrauran les tuneladores.
Pel que fa a l'estació de Can Roca, ja es treballa en l'estructura interior, la construcció de les 5 plantes i les rampes del futur aparcament que s'ubicarà en aquest punt, amb un total de 264 places.
En l'Intercanviador dels FGC amb Renfe, ja s'ha executat l'estructura del recinte principal de l'estació i queda pendent l'estructura interior i l'excavació a la zona sud de la mateixa.
És previst que les obres del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la ciutat, que comprenen un nou tram de 4,5 quilòmetres amb tres noves estacions, acabin a mitjans del 2011 i que la línia funcioni totalment a la segona meitat de l'any que ve.