La reurbanització de la Rambla d'Ègara comença a fer-se realitat

El tram afectat serà entre el carrer Goleta i el carrer Galileu

Publicat el 03 de maig de 2010 a les 20:20
L'Ajuntament ha comunicat als veïns i comerciants de la Rambla d'Ègara del tram situat entre els carrers de Goleta i de Galileu, l'inici de les obres d'urbanització d'aquest vial terrassenc. L'àmbit mencionat l'ha de reurbanitzar l'Ajuntament, mentre que la Generalitat de Catalunya assumirà les obres del tram 1, situat entre els carrers de Goleta i del Portal de Sant Roc.

Al llarg d'aquesta setmana es portaran a terme les tasques administratives i de replanteig prèvies a l'inici de les obres, que començaran la setmana vinent, una vegada s'hagi celebrat la Fira Modernista. A partir del dilluns que ve, es començaran a situar les tanques, amb la previsió que el trànsit quedi tallat a partir del dimecres 12 de maig.

El projecte executiu d'urbanització de la Rambla d'Ègara en el tram comprès entre els carrers de Goleta i de Galileu s'ha dividit en dues separates amb motiu de la concessió d'una subvenció de 525.000 euros del fons FEDER a l'Ajuntament. La primera separata correspon al tram de la Rambla d’Ègara situat entre els carrers de la Goleta i d'Arquímedes, que serà finançada per l’Ajuntament. La segona separata, entre els carrers d'Arquímedes i de Galileu, serà finançada una meitat per l’Ajuntament i l'altra pel Fons FEDER.

Les obres aniran a càrrec de l'empresa Isolux Corsam Corviam per un pressupost de 2.423.811 euros, i un termini d’execució de vuit mesos i mig. Les obres es duran a terme de manera que una primera fase quedi enllestida abans de les festes nadalenques, i que es completi el projecte en els primers mesos de l'any que ve. La direcció de les obres i el control tècnic s’ha adjudicat a l’empresa Beth Galí SL, que també ha redactat el projecte, per un import de 95.595,60 euros.

El projecte, que va ser fruit d'un procés de participació ciutadana, pretén tenir en compte els usos dels ciutadans de la Rambla d'Ègara, la seva dinamització comercial i els elements més singulars del seu paisatge. Es pretén fer només un carril de circulació en cada sentit, i igual que ara, només hi transitarà el transport públic, emergències i vehicles privats per accedir als aparcaments. Les voreres laterals s'ampliaran el doble, i el passeig central farà nou metres d'amplada des del Portal de Sant Roc al carrer d'Arquímedes.