Terrassa acollirà tots els arbitratges de consum que es sol·licitin a la ciutat, gràcies a la signatura d’un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Terrassa i l’Agència Catalana de Consum (ACC). Fins ara, alguns arbitratges endegats per ciutadans terrassencs s’havien de celebrar a la Junta Arbitral de Catalunya, a Barcelona, perquè les empreses amb qui havien entrat en conflicte no estaven adherides a la Junta Arbitral de Terrassa. Amb aquest conveni, l’Agència Catalana de Consum es compromet a què se celebrin totes les vistes de la Junta Arbitral de Catalunya a Terrassa, amb la qual cosa cap ciutadà s’haurà de desplaçar a Barcelona.
Els proveïdors de productes o prestadors de serveis es poden adherir al sistema arbitral en general o bé limitar-ho a determinades juntes arbitrals i excloure les d’àmbit municipal. Actualment, hi ha 910 empreses adherides a la Junta Arbitral de Terrassa, però s’havien registrat casos de litigis amb firmes que havien exclòs aquest organisme local. En aquestes ocasions, els usuaris i consumidors de Terrassa havien de tramitar els expedients davant la Junta Arbitral de Catalunya i desplaçar-se a Barcelona per a la celebració de l’arbitratge.
Amb aquest acord, l’Ajuntament de Terrassa s’ha compromès a disposar d’una sala per a la realització de les vistes arbitrals amb capacitat per acollir l’Òrgan Arbitral, la persona consumidora, el representant de l’empresa i, si s’escau, els testimonis. Així mateix, el personal del Servei de Consum municipal donarà suport als òrgans arbitrals. Per la seva part, l’ACC facilitarà l’aplicatiu informàtic per a la gestió de les reclamacions i farà els tràmits necessaris per a la constitució dels col·legís arbitrals, que es reuniran a Terrassa. Les dues administracions han manifestat la seva voluntat de promoure actuacions per fomentar l’adhesió de les empreses a l’arbitratge de consum.
L’objectiu municipal és solucionar els conflictes de consum per la via de la mediació i tramitar les reclamacions amb aquest sistema. En el cas que no sigui possible arribar a un acord entre empresa i consumidor, s’iniciaran els expedients d’arbitratge. L’any passat, la Junta Arbitral de Consum de Terrassa va rebre 1.170 sol·licituds d’arbitratge. Aquest any, entre els mesos de gener i d’abril, s’han registrat 349 peticions.
El sistema arbitral de consum és un procediment de resolució extrajudicial per solucionar conflictes sorgits entre consumidors o usuaris i empreses o professionals. Té caràcter vinculant i executiu per a les dues parts implicades en el conflicte, d’acord a la Llei 60/2003 d’arbitratge, de 23 de desembre, i el Reial decret 231/2008, de 15 de febrer.
Els proveïdors de productes o prestadors de serveis es poden adherir al sistema arbitral en general o bé limitar-ho a determinades juntes arbitrals i excloure les d’àmbit municipal. Actualment, hi ha 910 empreses adherides a la Junta Arbitral de Terrassa, però s’havien registrat casos de litigis amb firmes que havien exclòs aquest organisme local. En aquestes ocasions, els usuaris i consumidors de Terrassa havien de tramitar els expedients davant la Junta Arbitral de Catalunya i desplaçar-se a Barcelona per a la celebració de l’arbitratge.
Amb aquest acord, l’Ajuntament de Terrassa s’ha compromès a disposar d’una sala per a la realització de les vistes arbitrals amb capacitat per acollir l’Òrgan Arbitral, la persona consumidora, el representant de l’empresa i, si s’escau, els testimonis. Així mateix, el personal del Servei de Consum municipal donarà suport als òrgans arbitrals. Per la seva part, l’ACC facilitarà l’aplicatiu informàtic per a la gestió de les reclamacions i farà els tràmits necessaris per a la constitució dels col·legís arbitrals, que es reuniran a Terrassa. Les dues administracions han manifestat la seva voluntat de promoure actuacions per fomentar l’adhesió de les empreses a l’arbitratge de consum.
L’objectiu municipal és solucionar els conflictes de consum per la via de la mediació i tramitar les reclamacions amb aquest sistema. En el cas que no sigui possible arribar a un acord entre empresa i consumidor, s’iniciaran els expedients d’arbitratge. L’any passat, la Junta Arbitral de Consum de Terrassa va rebre 1.170 sol·licituds d’arbitratge. Aquest any, entre els mesos de gener i d’abril, s’han registrat 349 peticions.
El sistema arbitral de consum és un procediment de resolució extrajudicial per solucionar conflictes sorgits entre consumidors o usuaris i empreses o professionals. Té caràcter vinculant i executiu per a les dues parts implicades en el conflicte, d’acord a la Llei 60/2003 d’arbitratge, de 23 de desembre, i el Reial decret 231/2008, de 15 de febrer.