L'Ajuntament reclama la construcció d'un intercanviador que connecti la línia 8 de rodalies i la S1 dels FGC

Jordi Ballart el considera “decisiu” per a la connectivitat de Terrassa

Publicat el 07 de juliol de 2011 a les 18:25
L’Ajuntament de Terrassa reclama la construcció de diferents estacions que millorin la nova línia R8 de rodalies, especialment un intercanviador que connecti aquesta nova línia amb la S1 dels Ferrocarrils de la Generalitat, que connecta Terrassa amb Barcelona. El tinent d’alcalde de Planificació Urbanística i Territori, Jordi Ballart, considera que aquesta infraestructura “és decisiva per a millorar la connectivitat del sistema urbà de Terrassa d’una banda amb el Baix Llobregat Nord i d’una altra amb la Universitat Autònoma de Barcelona i amb importants ciutats com Granollers i Mollet”.

La línia R8 de rodalies, que va entrar en servei el passat 26 de juny, connecta Martorell i Granollers, constituint el primer servei ferroviari de passatgers no radial des de Barcelona. En aquest sentit, Ballart valora molt positivament la seva creació “perquè trenca amb la concepció històrica del transport a l’àrea metropolitana de Barcelona, que sempre ha tendit a suburbialitzar el territori en lloc d’afavorir el desenvolupament d’una xarxa de ciutats”. Ballart, però, considera que la infraestructura tal com està actualment és insuficient. A més de no disposar d’intercanviador amb la línia S1 de Ferrocarrils de la Generalitat, la R8 pateix altres mancances: la connectivitat actual amb la línia S2 de Ferrocarrils de la Generalitat obliga a fer llargs recorreguts a peu; no hi ha cap intercanviador amb la línia R4 de RENFE; i en el nou tram obert al trànsit ferroviari de passatgers hi manquen les estacions de Ripollet i Santa Perpètua.

La reivindicació de l’intercanviador entre les línies R8 i S1 està relacionada també amb l’aspiració de Terrassa i la seva àrea de comptar amb una estació d’AVE i de que aquesta sigui fàcilment accessible als ciutadans d’aquest territori. La declaració dels alcaldes del sistema urbà de Terrassa del passat 26 d’abril ja recull que aquest intercanviador és la infraestructura necessària per a que el sistema urbà disposi d’una estació per als trens d’Alta Velocitat.